דרישת כחול לבן והעבודה התקבלה: המענק לשכבות המוחלשות יוגדל משמעותית

לדברי השר פרץ, האוכלוסיות שיקבלו 750 שקל נוספים לסכום שכבר הם זכאים לו: מקבלי קצבת סיעוד, קצבת נכות, הבטחת הכנסה, עולים חדשים, מובטלים מעל 67 וקשישים מקבלי הבטחת הכנסה • עוד סוכם בישיבה כי בכירים במגזר הציבורי לא יקבלו מענק

בנימין נתניהו וישראל כ"ץ / צילום:  Abir Sultan, רויטרס
בנימין נתניהו וישראל כ"ץ / צילום: Abir Sultan, רויטרס

ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר כ"ץ, שר הביטחון גנץ ושר הכלכלה עמיר פרץ נפגשו היום (ב) כדי לסכם את פרטי מתווה המענקים שישולמו לציבור. בפגישה בין הארבעה סוכם, כפי דרישת כחול לבן והעבודה, שהמענק לשכבות חלשות יוגדל משמעותית.

על פי ההסכמות שגובשו בפגישה, הכספים יחולקו בין שש קבוצות: מקבלי קצבת סיעוד, נכים, עולים חדשים, קשישים, מקבלי הבטחת הכנסה ומובטלים מעל גיל 67. אוכלוסיות אלו, הכוללות 800 אלף בני אדם בסך הכל, יקבלו 750 שקלים נוספים מעבר לסכום שאליו הם כבר זכאים במסגרת התכנית. עוד סוכם בישיבה כי בכירים במגזר הציבורי לא יקבלו מענק.

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ אמר: "חשוב מאוד שהמסר יהיה כי השכבות החלשות עומדות בראש סדר העדיפויות בתקופה זו והם הגורם שיצרוך בכל סכום הכסף שיגע אליו, ולכן יהיה חלק מהתנעת המשק"

שר האוצר כ"ץ הגיע גם הוא עם הצעה משלו, לדרג את חלוקת המענקים באמצעות מיסוי על מי שמשתכר מעל לשכר הממוצע במשק. לפי ההצעה מי שמרוויח מעל ל-640 אלף בשנה ובעלי שכר של מעל ל-30 אלף ש"ח במגזר הציבורי, יספגו מיסוי על המענקים וכל השאר יהיו פטורים ממיסוי, וכך יושג דירוג המענקים מצד אחד, ומן הצד השני, המענקים יועברו במהירות שזו הייתה מטרתה העיקרית של התכנית.