"לעובדים האלו ברור שהם יישארו מבודדים ומחוסרי פרנסה"

העצירה בתחום התרבות לא פוסחת גם על מרכז "נא לגעת" ביפו, המשלב אנשים עם מוגבלות (חרשים ועיוורים) דרך סדנאות, מופע תיאטרון ומסעדה ייחודית הפועלת בחשכה • השיחה

מרכז נא לגעת / צילום: יונתן מיטל
מרכז נא לגעת / צילום: יונתן מיטל

העצירה בתחום התרבות לא פוסחת גם על מרכז "נא לגעת" ביפו, המשלב אנשים עם מוגבלות (חרשים ועיוורים) דרך סדנאות, מופע תיאטרון ומסעדה ייחודית הפועלת בחשכה. המרכז הוקם ב-2002 והוא פועל כעמותה כאשר בשנים האחרונות מצליח באמצעות ההכנסות שלו להגיע ל-60% מהתקציב של העמותה. במקום מועסקים 120 עובדים, 70% מהם עם מוגבלות והם הוצאו לחל"ת. לצד איסור ההתקהלות הפעילות מתרחשת ברובה בחושך מוחלט, והמגבלות שהוטלו חייבו גם את מסעדת החושך "בלק אאוט" להיסגר מחדש, אחרי שפעלה חודש מאז נסגרה לשלושה חודשים בגל הראשון.

אורן יצחקי, מנכ"ל מרכז נא לגעת / צילום: אבישג שאר ישוב
 אורן יצחקי, מנכ"ל מרכז נא לגעת / צילום: אבישג שאר ישוב

עובדי המרכז שהוצאו לחל"ת נמצאים בסיטואציה אחרת, מסביר מנכ"ל המרכז אורן יצחקי "זה לא כמו שחקן תיאטרון בבימה שיכול לעבוד בחנות ירקות או להעביר סדנאות בזום, עבור העובדים שרובם עיוורים או חרשים, חלקם מתגוררים בהוסטלים, הפעילות במרכז היא היציאה היחידה שלהם מהבית, זו פעילות במגע שהוא חיוני מאוד עבורם והוא נעלם בימים אלה. למרבה הצער לעובדים היקרים האלו ברור שהם יישארו מבודדים ומחוסרי פרנסה, כי לא יהיה אף אחד אחר שיקלוט אותם", הוא מספר.

אולם מרכז נא לגעת  / צילום: שי בן אפרים
 אולם מרכז נא לגעת / צילום: שי בן אפרים

מצנח הזהב

סא"ל אדוה פישר היא המנכ"לית החדשה של "חבר", המועדון של משרתי הקבע, גמלאי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון. בתפקידה האחרון בצה"ל הקימה פישר את ענף מדיניות תנאי השירות באגף כוח האדם. היא תחליף בתפקידה את סא"ל מישל מלמד, שכיהנה בתפקיד מנכ"לית חבר מסוף שנת 2017, ותצטרף ליו"רית, אל"ם גלית גולן, בהובלת המועדון.

----

במוזיאון ישראל מונה פיליפ וייל לתפקיד יו"ר אגודת הידידים. וייל הוא בנקאי שוויצרי ואיש עסקים שעלה לישראל בשנות ה-90, ובן למשפחת אספני אמנות. הוא יחליף בתפקיד את עו"ד גיל ברנדס ששימש כיו"ר האגודה במשך שלוש שנים וימשיך להיות חבר בה.

----

מנכ"ל חדש מונה למכון החרדי למחקר ומדיניות. רועי כהן יחליף בתפקיד את יצחק זאב פינדרוס שמכהן היום כח"כ מטעם מפלגת דגל התורה. 

חדשות טובות

בזמן שבת קפה עומדים לעבוד במתכונת חלקית, נפתח במרכז לבריאות הנפש גהה, בית הקפה חברתי  -"קפה טוב", מקבוצת שכולו טוב. הקפה יתופעל ע"י כ-20 מתמודדי נפש  שחלקם מטופלבמרכז.