אדלשטיין: ההתנהגות בוועדת הקורונה תביא אותנו בעל כורחנו לסגר מלא במדינה

הדברים נאמרו בתדריך לעיתונאים שערך שר הבריאות במסגרת ביקורו במחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם • אדלשטיין סיפר שסוכם עם משרד האוצר על קליטה של 400 רופאים חדשים

שר הבריאות יולי אדלשטיין / צילום: משרד הבריאות
שר הבריאות יולי אדלשטיין / צילום: משרד הבריאות

לאחר שוועדת הכנסת לא אישרה את סגירת המסעדות ובזמן שנמשכת העלייה במספר החולים המאומתים, שר הבריאות יולי אלדשטיין מקיים בשעה זו תדרוך לעיתונאים במסגרת ביקורו במחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם.

בפתח דבריו, כשמאחוריו מדומה מחלקת הקורונה בה חולים באורח קשה אמר השר "זו המציאות שבה הצוותים הרפואיים חיים במשך שנים, אבל בעיקר בחודשים האחרונים. לכן, זה מקום לומר תודה מקרב לב לכל העוסקים במלאכה בסיטואציה הקשה של התפרצות הקורונה. זה המקום להזכיר לאחר שאנחנו רואים את הצוותים כאן מאחורינו עם המיגון בתנאים קשים, מטפלים אמנם כאן בחולים מדומים, אבל לצערי שתי קומות מעל בחולים הקשים האמיתיים, להזכיר לכולנו שכל אחד מאיתנו שרוצה להיות גיבור ולא לקיים את ההנחיות ולומר 'אתה לא תגיד לי מה לעשות', מכניס את הצוותים האלה לעוד יותר לחץ ועוד יותר שעות עבודה ועוד יותר קושי בהתמודדות שלהם".

לאחר שאתמול הגיע שר הבריאות לסיכום עם שר האוצר על תוספת כוח אדם משמעותית למשרד הבריאות, אמר כי "אתמול, סיכמנו עם משרד האוצר קליטה של 400 רופאים חדשים, שייקלטו לאלתר. מערכת הבריאות הורעבה במשך שנים, ואנחנו בתחילת ייצוב המערכת והבאתה לסטנדרטים של מדינות מתקדמות שאנחנו כל כך אוהבים להשוות אליהם".

על הקשיים שמערימה ועדת הקורונה בכנסת על אישור המגבלות אותן דורשת הממשלה, אמר השר: "אני לא יודע ממה נובעת האופטימיות של אנשים במדברים על האטה בקצב ההדבקה. המספרים גבוהים ומדאיגים, אנחנו מתקשים להעביר אפילו מגבלות מינימליות במשק. בכל פעם מתפתחים מאבקים. אני חייב לומר: אני מבין את תחושת האזרחים שחשים בלבול. זה לא נובע מהחלטות משרד הבריאות אלא מאי דיוק בדיווחים, מאבקים שמתפתחים בממשלה ובכנסת. אני רוצה לומר בצורה פשוטה: ההתנהגות בוועדת הקורונה תביא אותנו בעל כורחנו לסגר מלא במדינה".

עוד הוסיף כי "כשעל כל ענף מתחילים במאבק קשה, זה ידרדר בסופו של דבר את כולנו. ליבי עם כל הנפגעים ואנשי העסקים. הם חייבים לקבל סיוע משמעותי ביותר מהמדינה. אבל אם אנחנו רוצים איזושהי סיבה לאופטימיות, כולנו צריכים להתגייס להורדת אחוזי ההדבקה. בכך נסייע לצוותים בבתי חולים ובקהילה לטפל בפחות חולים, ונוכל להגיע למספרים ברי השתלטות, ולחיות בשגרת קורונה בצורה ראויה".

על ההחלטה שלא לסגור את המסעדות, אמר השר "כשאנשים אוכלים ביחד, סביב אותו שולחן וללא מסכות, מתבצעת הדבקה. הדרישות הילדותיות להביא נתונים מדויקים להדבקה בחדרי כושר ומסעדות, באות מצד אנשים שאין להם מושג מהן חקירות אפידימיולוגיות. ההמלצות שלנו מבוססות על נתונים בין לאומיים ומיטב הידע שיש לנו. מצער שמתפתח שיח פופוליסטי סביב הנושאים האלו".

חה"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) הגיבה להאשמות שר הבריאות ואמרה: "שממשלת ישראל תפסיק לחפש אשמים בהתנהלות הפושעת שלהם ותתחיל להתמקד בטיפול במשבר גם בפן הבריאותי וגם בפן הכלכלי-חברתי שלו".