השביתה נגמרה: הושג הסכם עם העובדות הסוציאליות

השר כ"ץ ואיגוד העו"סים הגיעו להסכמות, בהן תוספת של כ-200 מיליון שקל למשכורות, פעימה שנייה עם פתיחת הסכמי השכר במשק ומענק קורונה של כ-10 אלף שקל

מחאת העובדים הסוציאליים / צילום: ניב אהרונסון, וואלה! חדשות
מחאת העובדים הסוציאליים / צילום: ניב אהרונסון, וואלה! חדשות

לאחר יותר משבועיים של שביתה ומשא ומתן שנמשך לאורך שנה, הושג הסכם עבודה חדש עם העובדים והעובדות הסוציאליות, שיצא לפועל ב-2021 עם פתיחת הסכמי השכר. הסיכום כולל מענה מידי לנושא מוגנות העובדים הסוציאליים, התחייבות לפתרון ארוך טווח במסגרת דיוני התקציב הן למוגנות והן לשכר, ופתרון זמני על מנת להביא להעלאת שכרם בשנה הקרובה.

לפי ההסכם החדש למבנה השכר, בחודש יולי 2021 תשולם הפעימה הראשונה לשכר המעודכן בסך של 200 מיליון שקל. פעימה שנייה תתבצע עם פתיחת הסכמי השכר במשק, אז העובדות הסוציאליות יוחרגו ויקבלו פעימה שנייה ייעודית. בנוסף, כל העובדות והעובדים יקבלו מענק קורונה לשנת 2021 בסך 9,000-11,000 שקל לעובד.

בהתאם להודעת שר האוצר אתמול, גם דרישת המוגנות נענתה; הושג הסכם אבטחה ומוגנות מלא לעובדות בסך 70 מיליון שקל שייכנס לתקציב המדינה בכל שנה.

הבעיה המרכזית אותה ביקשו העובדות הסוציאליות לפתור, זכתה למענה; סוכם על הגדלת חלקיות משרה ומתן מכסת שעות נוספות במטרה לסייע למילוי השורות ולאייש תקנים בלתי מאויישים לצד התמודדות עם העומס הקיים וכמובן העלאת שכרן. כמו כן סוכם כי הצדדים יחלו באופן מיידי בדיונים על רפורמה כוללת בשכר העובדים הסוציאליים שתצא לדרך בחודש יולי 2021.

יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים בהסתדרות, ענבל חרמוני, מברכת על הסיכום ואומרת: "מדובר בהסכם פורץ דרך. אני גאה בעובדות/ים על מאבק נחוש ומלא השראה, ומודה ליושב ראש ההסתדרות, מר ארנון בר-דוד, על העמידה האיתנה והבלתי מתפשרת לצידנו. הערכתי ותודתי לשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, מר איציק שמולי, על תמיכתו במאבק ובדרישותינו, ופועלו לקידום הסכם, למן היום הראשון, ולשר האוצר מר ישראל כ"ץ וסגן שר האוצר מר יצחק כהן על מעורבותם עד להצלחה. תודתי גם לצוות במשרד האוצר על היכולת לגשר על הפערים ולקחת חלק ביצירה משותפת של שינוי במקצוע העבודה הסוציאלית בישראל. למען העו"סיות, למען הפונים לשירותים החברתיים ולמען החברה הישראלית כולה".