סקר הלמ"ס: מגמת השיפור בשוק העבודה נבלמה

ההתאוששות המהירה של שוק העבודה בין סוף מאי לתחילת יוני נבלמה, ואילו השיפור בחזרה לעבודה בחודש יוני היה צנוע בהרבה: שיעור האנשים שלא עובדים ירד מ-12.2% ל-11.8% • בחודש יולי צפויה הרעה בנתונים

חלון ראווה ובו שלט להשכרה. אחד מבין אלפי עסקים שנאלצו לסגור בגלל המשבר הכלכלי / צילום: כדיה לוי, גלובס
חלון ראווה ובו שלט להשכרה. אחד מבין אלפי עסקים שנאלצו לסגור בגלל המשבר הכלכלי / צילום: כדיה לוי, גלובס

סקר כוח העבודה לחודש יוני של הלמ"ס מעיד כי מגמת השיפור בשוק העבודה נבלמה. כך, בעוד שבין המחצית השנייה של מאי למחצית הראשונה של יוני היה שיפור מהיר מאוד בחזרה לשוק העבודה (שיעור האנשים שאינם עובדים ירד מ-20.4% ל-12.2%), כעת מדובר בשיפור צנוע בהרבה - שיעור האנשים שלא עבדו במחצית השנייה של יוני עמד על 11.8% (483.9 אלף איש). מספר זה כולל את הבלתי מועסקים (מפוטרים שחיפשו עבודה בחודש האחרון), עובדים שפוטרו בין חודש מרץ ליוני בשל הקורונה (ולא חיפשו עבודה חדשה) ועובדים שנעדרו ממקום עבודתם במשך כל השבוע בשל נגיף הקורונה (עובדים שהוצאו לחל"ת). 

במקביל, מדוח הלמ"ס עולה גם כי שיעור הבלתי מועסקים עלה מ-161.4 אלף איש במאי (4%) ל-191.9 אלף איש ביוני (4.7%). בנוסף, בלמ"ס מציינים כי 80 אלף איש, שאיבדו את מקום העבודה בין מרץ ליוני בשל הקורונה, לא חיפשו עבודה חדשה בחודש האחרון. 

208.5 אלף עובדים נעדרו ביוני ממקום העבודה שלהם לפחות למשך שבוע בגלל הקורונה. 195.8 אלף מתוכם נעדרו במחצית השנייה של החודש. 

בלמ"ס ציינו כי יוני התאפיין בביטול הגבלות רבות, החזרת חלק גדול של הפעילות במשק ופתיחת מערכת החינוך, ולפני העלייה של גל התחלואה הנוכחי. כלומר, כנראה שמספר האנשים שיצאו לחל"ת או פוטרו גדל ביולי לצד תחליתו של גל התחלואה השני.