בחינת ההסמכה של לשכת עוה"ד בצל הקורונה: מעל 3,200 נבחנים ב-171 כיתות ברחבי הארץ.

מעל 3,200 מתמחים ייבחנו ב-171 אולמות ברחבי הארץ בבחינה, שתתקיים ב-27 באוגוסט • בחינת ההסמכה תתקיים בקפסולות של עד 20 נבחנים בכל אולם, ולשכת עורכי הדין החלה לשכור אולמות ברחבי הארץ לשם כך

נבחנים בבחינת לשכת עורכי הדין לפני פרוץ המגפה  / צילום :אילוסטרציה אלון רון
נבחנים בבחינת לשכת עורכי הדין לפני פרוץ המגפה / צילום :אילוסטרציה אלון רון

בחינת ההסמכה של לשכת עוה"ד יתקיימו בצל הקורונה. הלשכה החליטה לקיים את בחינת ההסמכה למתמחים במשפטים בקפסולות של עד 20 נבחנים בכל אולם. סך כל אלומות הבחינה עומד לפי שעה על 171 אולמות. הבחינה צפויה להתקיים ב-27 לאוגוסט, בין השעות 11:00 בבוקר ל-18:00 בערב, לא כולל הארכת זמן.

על פי הנחיות משרד הבריאות, בחינות הסמכה יכולות להתקיים בהשתתפות 50 איש בכל מתחם, אולם בלשכה החליטו לצמצם עוד יותר את מספר הנוכחים, בשל חשש כי המשבר הבריאותי יחריף.

ל"גלובס" נודע כי לשכת עוה"ד שכרה אולמות במספר מוקדים בארץ. לעת עתה כבר נשכרו אלומות בירושלים, תל אביב וחיפה ונעשים מאמצים לשכור אולמות גם בדרום הארץ ובבאר שבע. בירושלים הבחינות יתקיימו בבנייני האומה, מלון רמדה, בתי ספר בעיר ועוד. בתל אביב חתמה הלשכה חוזה עם מלון דיוויד אינטרקונטיננטל, והיא מנסה לאתר מתחם נוסף בעיר.

להחלטה להקטין את מספר הנבחנים בכל אולם ולפצל את הבחינה לרחבי הארץ, יש משמעות כלכלית כבדה, ועל פי גורמים בלשכה תוספת העלויות המוערכת היא כ-250 אלף שקל .

ההחלטה התקבלה בשבוע שעבר על ידי ועדת ההסמכה של לשכת עורכי הדין. בין המשתתפים בפגישה: ראש הלשכה אבי חימי, מ"מ מנכ"לית משרד המשפטים סיגל יעקבי, יו"ר ועדת ההתמחות וואל חלאילה וחברי מועצה רבים נוספים. ל"גלובס" נודע כי בישיבה נכח גם נציג מטעם משרד הבריאות, על מנת לגבש מתווה מוסכם, לאור החשש מההחמרה במצב הבריאותי.

אבי חימי, כנס לשכת עוה"ד / צילום: דרור סיתהכל
 אבי חימי, כנס לשכת עוה"ד / צילום: דרור סיתהכל

בישיבה עלתה סוגיית הנבחנים שייאלצו לשהות בבידוד ביום הבחינה, אולם הנושא טרם הגיע לפתרון. לדברי גורם בלשכה הנושא נמצא כעת בדיונים מול משרד הבריאות בניסיון לגבש מתווה מוסכם.

חימי טען כי את העלות הנוספת, בסך 250 אלף שקל, ניתן יהיה לקזז עם ביטולו הצפוי של טקס ההסמכה לנבחני מועד, לאור משבר הקורונה שלא מאפשר קיום טקסים רבי משתתפים.

דחיית מועד הבחינה הגדילה את מספר הנבחנים הצפוי

כזכור, באפריל הודיעה המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין כי בחינת מועד קיץ שהייתה אמורה להתקיים ב-25 ליוני תידחה בשל משבר הקורונה ותתקיים ב27 לאוגוסט, וגם מועד זה הותנה בהיתכנות האפשרות המעשית לקיימה במסגרת הנחיות משרד הבריאות. ראש הלשכה עו''ד חימי אמר אז כי "בצער רב קיבלנו את ההחלטה לדחות את מועד בחינת יוני בשל הנחיית משרד הבריאות ולאחר שהוברר לנו שאין היתכנות לקיום הבחינה במועדה".

דחיית הבחינה הגדילה את מספר הנבחנים מ-2,500 שהיו אמורים לגשת ביוני ליותר מ-3,200 שייגשו בפועל באוגוסט.

המתמחים שדוגרים על החומר כבר מספר רב של חודשים חוששים כי בחינת הלשכה תידחה בשנית והם יוותרו ללא פרנסה ולא זכאות לדמי אבטלה. המתמחים איימו כי יעתרו לבג"ץ במקרה שכך ייעשה.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי מסר ל"גלובס" כי "אני מעריך באופן אישי כל אחת ואחד מהנבחנים ומאחל להם להצטרף למשפחת לשכת עורכי הדין בישראל בקרוב. הלשכה מקדישה מאמצים רבים על מנת לאפשר את קיומה של בחינת ההסמכה וזאת בכפוף למגבלות משרד הבריאות. חשוב לי לציין שמרגע פרוץ משבר הקורונה הוריתי להעניק תשומת לב מיוחדת לציבור המתמחים ואכן הם זוכים לליווי צמוד ביותר, תוך השקעת מחשבה ומשאבים רבים".