חברת הסטארט-אפ בילדוטס לייעול של אתרי בנייה גייסה 12.5 מיליון דולר

המוצר של החברה מסייע לחברות בנייה לעקוב אחרי התהליכים באתרי בנייה עם טכנולוגיות בינה מלאכותית וראיה ממוחשבת • את סבב הגיוס הובילה קרן ההון סיכון TLV פרטנרס

מייסדי בילדוטס מימין: יקיר סודרי, רועי דנון, אביב לייבוביץ׳ / צילום: אייל טואג
מייסדי בילדוטס מימין: יקיר סודרי, רועי דנון, אביב לייבוביץ׳ / צילום: אייל טואג

הסטארט-אפ הישראלי בילדוטס (Buildots), הודיע היום (ה') על גיוס של 12.5 מיליון דולר כדי לסייע לחברות בנייה לעקוב אחרי התהליכים באתרי בנייה עם טכנולוגיות בינה מלאכותית וראיה ממוחשבת. בסך הכל גייסה החברה כ-16 מיליון דולר, מתוכם כמה מאות אלפים במענק של רשות החדשנות.

את סבב הגיוס הובילה קרן ההון סיכון TLV פרטנרס והשתתפו בו גם Innogy Innovation Hub, והמשקיעה האסטרטגית קבוצת הבנייה הישראלית תדהר. בנוסף, השתתפו בסבב המשקיעים הפרטיים זיו אבירם, ממייסדי מובילאיי ואורקם, צביקה לימון, ממנהלי קרן ההון סיכון מאגמה, היזמים הסדרתיים אביגדור וילנץ ובני שניידר, וכן יו"ר תדהר גיל גבע.

החברה הוקמה ב-2018 על ידי שלושה בוגרי תוכנית תלפיות בצה"ל, רועי דנון, יקיר סודרי ואביב ליבוביץ'. הם שרתו יחד קרוב לעשור במספר יחידות מודיעין לפני שהקימו יחד את החברה. החברה מעסיקה 35 עובדים במשרדיה בתל אביב ומקימה בימים אלה משרד בלונדון. לפי הודעתה, בין לקוחותיה ישנן כמה מחברות הבנייה הגדולות באירופה ובישראל, אך בילדוטס לא חושפת את שמותיהם, וכן לא חושפת את הכנסותיה השנתיות.

מהחברה נמסר כי תנאי העסקה נסגרו ממש לפני משבר הקורונה, ולמרות פרוץ המגיפה, העסקה התקיימה כמתוכנן. בנוסף, לדברי רועי דנון, מנכ"ל החברה, "ראינו עליה של בערך פי 10 בכמות הפניות אלינו מחברות בנייה מאז מרץ, לאור האתגרים שהם חווים במשבר והצורך בצמצום כוח האדם באתר למינימום ההכרחי".

המערכת שפיתחה החברה נועדה לספק למנהלים בחברות הבנייה תמונת מצב מלאה של פרויקטים המתנהלים בשטח, כולל תיעוד ויזואלי, זיהוי אוטומטי של תקלות, מעקב אחר לוחות זמנים והתראות בנוגע לעיכובים. זאת, באמצעות טכנולוגיית עיבוד תמונה ובינה מלאכותית, המבינה את המתרחש בשטח, ובודקת אותו כל הזמן מול תכניות הבנייה ולוחות הזמנים, ומזהה חריגות מתוכניות העבודה של קבלני משנה, מתוכניות הבנייה של המבנה עצמו, מהתקציב או מהלו"ז.

המטרה של החברה היא לייעל את הפיקוח על התהליכים המתרחשים באתרי בנייה וכך לייעל את העבודה ולהגדיל את הפריון בענף הבנייה המאופיין בחריגות מלוחות המזנים והתקציבים בפרויקטים. לשם כך, המערכת עושה שימו בצילומים ממצלמות קסדה אותן חובשים המנהלים המסיירים ממילא באתרי הבנייה. כך, מבקשת להפחית את הצורך בנוכחות של מנהלים באתרי בנייה ולהקל עליהם את משימת הפיקוח אחרי המתרחש בהם.

"בילדוטס הצליחה להתמודד עם אתגר שבעיני רבים נראה כבלתי אפשרי, ובכך הם מצליחים לייצר ערך עצום ולשנות את הדרך שבה אנחנו מבצעים את הפרויקטים שלנו", נמסר בהודעת החברה מטעם גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר. "על פי מחקרים הפריון הנמוך בענף הבנייה מוביל בכל שנה לפגיעה של כ-1.6 טריליון דולר בתוצר תעשיות הבנייה בעולם. בילדוטס הצליחה לפתח מוצר שיסייע לסגור את הפער על ידי אוטומציה של בקרת התהליך בתוך אתרי הבנייה", נמסר מטעם שחר צפריר, שותף בקרן ההון סיכון TLV פרטנרס שהוביל את ההשקעה בחברה.