שאשא-ביטון למשרד הבריאות: "שחררו, תנו למשרדי הממשלה לעבוד"

ועדת הקורונה עסקה היום בעיקר בשאלת החזרתו של נתב"ג לפעילות ומתן כניסה לתיירים ממדינות ירוקות • במשרד הבריאות התנגדו להקמת מעבדות בדיקה בשדה התעופה והתנגדו להענקת סמכויות למשרד התיירות

ח"כ יפעת שאשא-ביטון בוועדת הקורונה / צילום: יגאל אמיתי , דוברות הכנסת
ח"כ יפעת שאשא-ביטון בוועדת הקורונה / צילום: יגאל אמיתי , דוברות הכנסת

הוויכוח המרכזי בוועדה הקורונה היום היה על אפשרות הפעלתו של נתב"ג ומתן כניסה למבקרים ממדינות ירוקות. ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, אמר כי המשרד לא רואה צורך בהקמת מעבדות בשדה התעופה, לבדיקת הבאים. חברי הכנסת איילת שקד. מיקי לוי ואחרים תקפו עמדה זו והעלו דוגמאות לשדות תעופה ברחבי אירופה וארצות הברית שמפעילים מעבדות כאלה, מה שמאפשר הכנסת מבקרים ותיירים מכל מדינה. בין השאר, הואשם משרד הבריאות כי הוא מסרב למעבדות כאלה בשל רצונו לפקח ולשלוט על בדיקות המעבדות בכל הארץ, והמחסור בידיים עובדות במעבדות אלה.

עימות אחר היה בין שלמון למנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, שאמר כי אנשיו יכולים להיות אלה שיפקחו על ביצוע מדוקדק של המתווה לפתיחת השמיים. שלמון דחה את הדברים ואמר כי אי אפשר לתת את הסמכויות למי שאינם בעלי מקצוע. יו"ר הוועדה יפעת שאשא-ביטון התרעמה ואמרה: "בשביל מה יש משרדי ממשלה אם אתם לא נותנים להם לנהל את התחומים שהם מופקדים עליהם? שחררו, תנו להם לעבוד, ותנו ליווי בריאותי בלבד".

בסיכום הדיון שאשא-ביטון הדגישה את הודעת משרד הבריאות כי ניתן לתת אור ירוק לפתיחת התעופה לפחות לעשר המדינות הירוקות, וכניסת תיירים ממדינות אלה. היא דרשה כי המתווה המפורט יוגש לוועדה בשבוע הבא. שאשא-ביטון ציינה בוועדה את ההכרזה של שר הבריאות יולי אדלשטיין כי הגבלות סוף השבוע מיותרות, והביעה תקווה כי "עניינים פנים ממשלתיים" לא יפריעו לו לאכוף עמדה זו הפעם.