מדיניות חדשה בהוד השרון תאפשר תוספת 6 קומות בפרויקטי תמ"א

מסמך מדיניות חדש שמקדמת העירייה, מבהיר כי בעירייה מעדיפים לקדם פרויקטי תמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה, על פני חיזוק • לפי המסמך יש פוטנציאל בעיר לבניית כ-1,800 דירות חדשות במסגרת תמ"א 38

אמיר כוכבי / צילום: כדיה לוי
אמיר כוכבי / צילום: כדיה לוי

הוועדה המקומית הוד השרון אישרה מדיניות התחדשות עירונית בעיר. המסמך, שהוכן עבור העירייה על ידי צוות רב תחומי בראשות מתכננת הערים ד"ר רונית מרטון דווידוביץ', מתייחס לשישה מתחמי שיכונים בעיר, המכונים "מתחמי חיזוק", שבהם המצב הפיזי של המבנים ירוד. מדובר במתחמים: יסוד המעלה, הרשות, התחיה, גיורא, בן גוריון ושרת. מטרת התוכנית היא לעודד יישום פרויקטי תמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה על פני חיזוק, וזאת ע"י מתן זכויות לקומה נוספת על הקבוע בתמ"א במקומות אחרים בעיר.

כחלק מהתוכנית הכינו בעירייה ניתוח מפורט ומלא עבור כל מתחם, הכולל את הפרמטרים הבאים: ההקשר העירוני לפרויקט, "תעודת זהות" עם אפיון המבנה ויושביו, המלצות מתחמיות, כולל אפיון כמות שטחי ציבור נדרשת, ואפיון הבנייה המוצעת ביחס לאופי האזור. המסמך אינו מדבר על התמורה לדייר, כלומר בכמה מ"ר יגדלו הדירות, אך קובע שבכל אחד מהמתחמים יינתן תמריץ קבוע של 3.5 קומות מעבר ל-2.5 שיתאפשרו במסגרת תמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה. כלומר, סה"כ תוספת של שש קומות. לכל מתחם נערך חישוב פרטני הקובע סף עליון ותחתון של מכפילים. על מנת לשמור על רווחיות עבור היזמים נקבע תקן חניה של חניה אחת לכל דירה. יצוין כי לצורך קידום התוכנית נערכו מפגשי ציבור ברמה עירונית וגם מתחמית ובהם השתתפו כ-400 איש. תוצרי המפגשים, שאותם הוביל מנהל הפרויקט מטעם העירייה, רן וולף. לאור הבדיקות שנעשו, כך לפי ההמסמך, נמצא שיש בעיר פוטנציאל לבניית 1,783 דירות חדשות במסגרת מבנים שיכולים לעבור תהליך של תמ"א 38\2.

ד"ר רונית מרטון דווידוביץ' הסבירה ל"גלובס" כי, התוכנית היא "תוכנית מאפשרת": "שיתוף הציבור הוביל למהלך משמעותי שהתבטא בעבודה משותפת של המתכננים והשמאים ובדיקה של כל מתחם ומתחם בהתאם למאפייניו. השאיפה היתה למינימום שינוי אורבני ויחידות דיור ולרווח יזמי שמאפשר את הכלכליות של הפרויקט. אתה מתאים לכל מתחם את מספר יחידות הדיור. הכיוון הוא לתת ליזמים רווח של 20% ולגבות היטל השבחה של 25%".