קבינט הקורונה אישר הגבלת נוסעים ברכבים פרטיים

החל מיום ג' תותר נסיעת נהג ושני נוסעים בלבד שאינם מאותו משק בית ברכבים פרטיים • נמשך האיסור הגורף על הפעלתם של דיסקוטקים, ברים ופאבים, אולמות או גני שמחות וכן פארק מים, פארק שעשועים ולונה פארק

פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהר
פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהר

קבינט הקורונה אישר תקנות המסדירות הגבלות על פעילות עסקים ומקומות עבודה וכן כללי ההתנהגות במרחב הציבורי. התקנות יכנסו לתוקף ביום ג' 11 באוגוסט, עם פקיעתן של תקנות שעת חירום.

בין ההוראות החדשות: איסור התקהלות במרחב הפרטי, הציבורי ובמקום ציבורי או עסקי - של יותר מ-20 אנשים בשטח פתוח, ועד 10 אנשים במבנה וקביעת הגבלה על נסיעה ברכב פרטי ל-2 נוסעים בנוסף לנהג, ואם יש ברכב יותר מספסל אחורי אחד נוסע נוסף על כל ספסל נוסף. איסור הנסיעה של יותר מ 3 ברכב, אינו חל על אנשים הגרים ביחד.

מדובר בסט של כללים שהובאו לקבינט על ידי הפרויקטור פרופ׳ רוני גמזו.

בנוסף נקבע שעל הרשויות להציב שילוט בסמוך למתקני שעשועים בשטח ציבורי, לעניין חובת שמירת מרחק, איסור התקהלות ועטיית מסיכות.

בנוסף, ימשיכו לחול הכללים על מקומות ציבוריים ועסקים: הגשת הצהרה, הצבת מחיצה, שילוט, מינוי ממונה קורונה, תשאול ומדידת חום, סימון מקומות עמידה בתור, שמירת כללי היגיינה וחיטוי, אי-הכנסת אדם ללא מסיכה וכו’.

באשר לתפוסת קהל בעסק ציבורי, נקבע שיותר אדם לכל 7 מ״ר אבל בכל מקרה לא מעל לעשרה אנשים. זה לא כולל מסעדות שם יותרו 20 אנשים בשטח סגור של המסעדה ועוד 30 בשטח הפתוח של המסעדה. בחדרי האוכל של בתי המלון, התפוסה שתותר היא עד ל-35%.

חריגים נוספים הם טיפול קבוצתי במסגרת רווחה: יותר עד 15 איש, ובבריכה ובמקווה - בתוך מי הבריכה עד אדם לכל 6 מ"ר.

קבינט הקורונה החליט גם להמשיך את האיסור הגורף על הפעלתם של דיסקוטקים, ברים ופאבים, אולמות או גני שמחות וכן פארק מים, פארק שעשועים ולונה פארק.

באשר לכנסים, מסיבות, פסטיבלים, טיולים מאורגנים, ממשיך לחול איסור ההתקהלויות, כלומר עד ל-20 איש.

התקנות החדשות מאפשרות בין היתר קיום מופעי תרבות בהתאם להגבלות על מספר המשתתפים בהתקהלויות. בהחלטת קבינט הקורונה נאמר שמנכ"ל משרד הבריאות, בהתייעצות עם מנכ"ל משרד התרבות, רשאי לאשר למוסד תרבות לקיים מופעים בתנאים אחרים עליהם יחליט.