על רקע משבר הקורונה: תוכנית נוספת לעידוד השקעות ותעסוקה בענפי התעשייה

התוכנית, שגובשה על ידי משרדי האוצר והכלכלה והתעשייה בשיח עם התאחדות התעשיינים, כוללת סיוע בהיקף של 1.1 מיליארד שקל לעידוד תעסוקה וביצוע השקעות בתעשייה ובענף ההייטק

שר האוצר ישראל כ"ץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
שר האוצר ישראל כ"ץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

במטרה לחזק את ענף התעשייה על רקע משבר הקורונה, גיבשו משרדי האוצר והכלכלה והתעשייה, בשיח עם התאחדות התעשיינים תוכנית האצה כלכלית הממוקדת בעידוד השקעות והתעסוקה בענפי התעשייה וההייטק בהיקף של 1.1 מיליארד שקל. מדובר בתקציב שיוחד לתוכנית במסגרת תוכנית ההאצה למשק, בהיקף 8.4 מיליארד שקל.

המענקים יינתנו על השקעות, שיווק ותחזוקה למפעלים שנפגעו ב-25% לפחות ובכל זאת דאגו לשמור על 75% מהעובדים לפחות ולא להוציא אותם לחל"ת. התוכנית כוללת תקציבים לעידוד השקעות, מחקר ופיתוח וחדשנות וכן פתיחת שווקים בדגש על מפעלים שנפגעו כתוצאה מהמשבר ושימרו חלק משמעותי מעובדיהם, תקציב פיתוח אזורי תעשייה וכן תקציב לעידוד קליטת עובדים על ידי שיתוף פעולה עם מעסיקים ותקציב להכשרות בשיתוף מעסיקים בדגש על השמה בשכר גבוה.

המשרדים הודיעו כי יפעלו על מנת לייצר מסלול נטול בירוקרטיה, שיאפשר הקצאת כספים מהירה למפעל שיעמוד בקריטריונים. התוכנית טעונה את אישור הממשלה.

שר האוצר ישראל כ"ץ מסר כי "כחלק מתוכנית ההאצה למשק סיכמנו על תוכנית סיוע לתעשייה המשלבת בין עידוד השקעות לחיזוק התעסוקה החיוניים לחיזוק המשק בתקופה זו. התוכנית גם כוללת סיוע למעסיקים שבחרו לשמר את עובדיהם על אף ירידה במחזור עסקיהם. בכך אנו מוודאים שלצד הסיוע הכספי לשכירים, לעצמאיים ולבעלי עסקים נפתח ונעודד גם השקעות ותעסוקה בענפי התעשייה השונים. כעת עלינו לגלות סולידריות ולסייע לבעלי עסקים עצמאיים ושכירים כדי לעבור את המצב בו הם נמצאים."

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ הוסיף כי "התוכנית לעידוד ההשקעות הינה בשורה גדולה למעסיקים והעובדים שנפגעו ממשב הקורונה. בתוכנית זו, יפוצו לראשונה המעסיקים ההוגנים שבחרו לשמר את עובדיהם על אף ירידה במחזור עסקיהם. סיוע עליו נלחמתי מרגע האישור על מתווה הסיוע למעסיקים הראשון שאושר בממשלה. אני שמח, שהיום כל מעסיק יידע ששימור עובדים, הוא מעשה סולידרי שהמדינה רואה בו ערך ומפצה אותו על כך. מלבד זאת, התוכנית תשקיע בפיתוח תשתיות תעשייה, תיצור מסלולי תעסוקה לקליטת עובדים בתעשייה ובהייטק ותרחיב מסלולי סיוע לחברות הייטק מצליחות שנפגעו עקב משבר הקורונה."

נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר מסר כי "מטרת התוכנית המשותפת הנה מינוף המשבר לטובת חיזוק יכולת התחרות של התעשייה וההייטק הישראלי ולטובת הבטחת ויצירת מקומות תעסוקה חדשים בפריון ובשכר גבוה בתעשייה. התוכנית נותנת השתתפות נדיבה מאוד בהוצאות של חברות שנפגעו ולא פיטרו עובדים ואנו בטוחים שמדובר במסר חיובי של הממשלה לציבור המעסיקים. ברצוני להודות לשר האוצר ולשר הכלכלה והתעשייה ולצוותים המקצועיים מהממשלה וההתאחדות על שיתוף הפעולה המקצועי והמהיר".