רקטה נפלה בחצר בית בשדרות, אדם נפצע קל; צה"ל תקף בעזה

גבר בן 58 נפצע קל מפגיעת רסיס רקטה שנחתה בביתו שבשדרות. בתגובה לירי, תקף צה"ל כמה יעדי חמאס • מוקדם יותר הלילה תקף חיל האוויר יעדים אחרים ברצועה • שר הביטחון גנץ הורה לסגור את מרחב הדיג ברצועה עד להודעה חדשה

רצועת עזה  / צילום: רויטרס
רצועת עזה / צילום: רויטרס

רקטה נחתה הלילה בחצר בית בשדרות, לאחר שכיפת ברזל הצליחה ליירט רק שני שיגורים שנורו מרצועת עזה. בשל כך, בן 58 נפצע באורח קל משברי זכוכיות, שתי נשים נפגעות חרדה ושתיים נוספות נחבלו בדרך למרחב המוגן. לדברי מד"א, כל הפצועים טופלו במקום ולא נדרשו להתפנות לבית החולים.

בשל השיגורים, שהפעילו התרעת צבע אדום ביישוב איבים ובעיר שדרות, תקף חיל האוויר ברצועת עזה כמה מטרות חמאס, בהם מתחם צבאי לאחסון אמצעי לחימה רקטיים. צה"ל תקף בעזה מוקדם יותר הלילה כמה תשתיות של ארגון חמאס בעקבות הפרחות בלוני התבערה והפרות הסדר על הגדר במהלך השבת.

"צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ולהפרת ריבונותה", כך נמסר בהודעת דובר צה"ל על התקיפות בעזה הלילה. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל". "היינו במיטה שמענו שריקה", אמר רפאל, שבחצר ביתו בשדרות נחתה הרקטה. "אנחנו קמנו, רצנו לממ"ד, שמענו פיצוץ גדול. עוד לא נכנסו לממ"ד זה התפוצץ. היה מפחיד. יצאנו החוצה וראינו את הכל שבור, כל הזכוכיות והשברים נכסו לבית - היה לנו מזל זה נס".

מרינה, שבעלה נפצע מרסיסי הזכוכית בשל נפילת הרקטה, אמרה לוואלה! NEWS כי "היה צבע אדום ובום חזק. מפחיד זה לא מילה. חשבתי שזה חלום. כל הבית דם, בעלי נפגע ברגל וכל הבית שלנו עם זכוכית. בעלי שאל אותי איפה אני. אני מחפשת אותו ולא ראיתי כלום".

לדברי דליה, שליד ביתה נפלה הקרטה, "היה פיצוץ חזק. שמענו בום אדיר, היה פחד, יצאתי החוצה וראיתי את הבית של השכן מלא בעשן. בשדרות אין שגרה. אנחנו חיים כבר עשרים שנה תחת אש ואי וודאות".  בשל הפרחת בלוני התבערה במהלך השבוע שעבר, צה"ל תקף מוקדם יותר הלילה כמה יעדי טרור של ארגון חמאס ברצועת עזה, בהם מתחם צבאי ותשתיות תת קרקעיות של הארגון.

התקיפה הגיעה בין היתר על רקע הפרות סדר של מאות פלסטינים אתמול בגדר הגבול בצפון רצועת עזה. המפגינים הבעירו צמיגים והשליכו מטענים ורימונים לעבר גדר המערכת. כמו כן, זוהו כמה ניסיונות התקרבות לעבר הגדר. לוחמי צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות על מנת לעצור את ההתפרעות. 

במהלך השבת פרצו 19 שריפות פרצו בנגב המערבי כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה מרצועת עזה לשטח ישראל. עיקר השריפות פרצו במועצות האזוריות, אשכול, שער הנגב וחוף אשקלון. צוותי כיבוי יחד עם צוותי קק"ל ורט"ג, ובסיוע של צה"ל, רבש"צים ומתנדבים פעלו לכיבוי השריפות, שרובן אירעו בשדות קוצים והיו קטנות ולא מסכנות. הפרחת בלוני התבערה נמשכת, למרות שגם בלילה שבין שישי לשבת תקף צה"ל שורה של יעדי טרור של חמאס ברחבי רצועת עזה.