איטליה סוגרת את חיי הלילה כדי לאפשר את פתיחת שנת הלימודים

ההגבלות החדשות במדינה מגיעות לאור העלייה במספר המקרים החדשים בשבועות האחרונות • ההוראות החדשות גם קובעות כי בין שש בערב לשש בבוקר כל מי שנמצא בשטח פתוח, כאשר הכוונה היא בעיקר לציבור המבלים, מחויב ללבוש מסכה • שר הבריאות האיטלקי: "בעוד כחודש עלינו לפתוח את בתי הספר בביטחון מלא"

מבלים באיטליה בתקופת מגפת הקורונה / צילום: AP
מבלים באיטליה בתקופת מגפת הקורונה / צילום: AP

איטליה הודיעה כי תסגור החל מהערב (ב') את כל מועדוני הלילה, כולל מועדונים פתוחים בחופי הים, בניסיון לבלום את התפשטות הגל השני של מגפת הקורונה במדינה. מספר המקרים החדשים במדינה עלה בשבועות האחרונות, אמנם לא בחדות כמו בצרפת או בספרד, אך הממוצע היומי עומד על כ-500 מקרי קורונה חדשים ביום. ביום שבת נרשמו כ-629 מקרים. על רקע זה, ותמונות של איטלקים מבלים בצפיפות במועדונים ובבארים, ושל קהל צפוף במועדונים פתוחים בעיירות החוף בהן איטלקים מעבירים את חופשת הקיץ שלהם, הודיעה הממשלה על הצעד.

ההוראות החדשות גם קובעות כי בין שש בערב לשש בבוקר כל מי שנמצא בשטח פתוח, כאשר הכוונה היא בעיקר למבלים הנמצאים בשטחים פתוחים מחוץ לבארים ולמסעדות, כמו גם להתכנסויות צעירים בפארקים או במקומות שונים, מחויב ללבוש מסכה. התקנות יהיו תקפות לשלושת השבועות הקרובים לפחות, עד ה-7 בספטמבר, וייתכן כי יוארכו.

שר הבריאות האיטלקי פרסם את ההנחיות בתום מאבק של תעשיית המועדונים והבילויים הלילית נגד האיסורים. חלק מהאזורים באיטליה כבר הטילו הנחיות דומות, אך חלקם לא - וההוראה הממשלתית כעת מכריחה אותם לעשות זאת, במחיר פגיעה בתיירות הפנימית ובעסקיהם של מועדוני הלילה.

שר הבריאות האיטלקי, רוברטו ספרנצה, אמר בראיון לעיתון "לה רפובליקה" כי ההגבלות הן חלק מ"ההקרבה שיש לבצע" על מנת לפתוח את שנת הלימודים בזמן. התלמידים האיטלקים נשלחו לבתיהם כבר בחודש מרץ, והלימודים צפויים להתחדש רק ב-14 בספטמבר. "בעוד כחודש עלינו לפתוח את בתי הספר בביטחון מלא", הסביר השר את המניע לצעדים האחרונים.

בגרמניה, אמרה הקאנצלרית אנגלה מרקל כי המספר העולה של המקרים החדשים "מדאיג", אך כי אם יישאר במצב זה (כ-1,000 מקרים חדשים ביום), גרמניה תוכל להתמודד אתו. הדברים נאמרו בפגישה סגורה של נשיאות מפלגת ה-CDU שמרקל מכהנת מטעמה כקאנצלרית. לפי הדיווחים, מרקל ושר הבריאות יינס שפאן דחו הצעות להקל על ההגבלות המוטלות כרגע, ולהמשיך ולמנוע קיום משחקי כדורגל או אירועים בקנה מדה גדול.

חלק מתוך המקרים החדשים בגרמניה נובע משובם של תיירים גרמנים מחופשות קיץ במדינות כמו ספרד, בולגריה וקרואטיה, והמדינה הקימה מערך בדיקות בשדות התעופה במטרה לבדוק במהירות את השבים ממדינות אלה, כמו גם ממדינות אדומות כמו ישראל ורבות אחרות. ליקויים במערך הבדיקות הזה במדינת המחוז בוואריה, וגם בבירה ברלין, דווחו על ידי התקשורת, כולל בדיקות שהלכו לאיבוד או טיסות שלמות ש"חמקו" מהצורך להיבדק בגלל חוסר סדר.