סודאן: "מצפים לחתום על הסכם שלום עם ישראל. הצעד של האמירויות משרטט את המסלול לשאר מדינות ערב"

דובר משרד החוץ הסודני אמר כי "ישראל וסודן ירוויחו מהסכם שלום" והוסיף כי אין סיבה לעוינות בין המדינות • ראש הממשלה בנימין נתניהו רומז מזה חודשים ארוכים כי המגעים והקשרים עם מדינות ערביות הולכים ומשתפרים, אך הוא לא יכול היה לפרט באיזה מדינות מדובר

יו"ר מועצת המעבר הצבאית בסודאן עבד אל-פתאח עבד א-רחמן אל-בורהאן / צילום: Marwan Ali, AP
יו"ר מועצת המעבר הצבאית בסודאן עבד אל-פתאח עבד א-רחמן אל-בורהאן / צילום: Marwan Ali, AP

דובר משרד החוץ של ממשלת סודאן, חיידר בדווי סאדק, אמר היום (ג') בחרטום כי ארצו מנהלת מגעים עם ישראל, והודה כי ההסכם המתגבש עם איחוד האמירויות שרטט את הדרך למדינות ערביות אחרות. חיידר דיבר ברשת סקיי ניוז ערביה. הוא אמר כי "ישראל וסודן ירוויחו מהסכם שלום" והוסיף כי אין סיבה לעוינות בין המדינות. "אנחנו מסתכלים על הסכם מהסוג הזה מתוך אינטרסים סודניים ומבלי לוותר על הערכים והעקרונות שלנו".

עוד הוא אמר כי הצעד של איחוד האמירויות הוא צעד אמיץ, שהתווה את הדרך למדינות נוספות בעולם הערבי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו רומז מזה חודשים ארוכים כי המגעים והקשרים עם מדינות ערביות הולכים ומשתפרים, אך הוא לא יכול היה לפרט באיזה מדינות מדובר.

בחודש פברואר 2020, נפגש נתניהו עם יו"ר מועצת הריבונות של סודן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, במהלך ביקור של נתניהו באנטבה שבאוגנדה. אותה הפגישה נמשכה כשעתיים והוסכם בה להתחיל שיתוף פעולה לקראת נורמליזציה בין המדינות.

דובר משרד החוץ הישראלי בירך על הדברים ואמר כי "מדינת ישראל רואה בחיוב כל צעד שיוביל הליך של נורמליזציה והסכמי שלום עם מדינות האזור".