חשד לטרור איסלאמי בברלין: נהג התנגש במכוון במכוניות ואופנועים

שישה בני אדם אושפזו, שלושה מהם נפצעו קשה • החשוד נעצר אתמול בערב לאחר שאיים לפוצץ מתקן נפץ דמה ברחוב הסמוך • לפי העיתון המקומי "בילד צייטונג", הנהג סיפר כי ביצע את ההתקפות ממניע איסלאמי

הרכב עם אחד האופנועים שהתנגשו אחד בשני. חשד לטרור איסלאמי / צילום: Paul Zinken, Associated Press
הרכב עם אחד האופנועים שהתנגשו אחד בשני. חשד לטרור איסלאמי / צילום: Paul Zinken, Associated Press

נהג ממוצא עיראקי, בן 30, חשוד כי ביצע מתקפת טרור בכביש המהיר המקיף את ברלין, כאשר התנגש במכוון ברוכבי אופנועים, קטנועים ומכוניות, וגרם לפציעתם הקשה של שלושה בני אדם ולאשפוז של פצועים נוספים. החשוד נעצר על ידי המשטרה לאחר שעצר את המכונית בה נהג ברחוב סמוך, ואיים לפוצץ מתקן נפץ דמה. דובר התביעה מסר לתקשורת בגרמניה כי "לפי הידוע, מדובר בניסיון תקיפה על רקע איסלאמיסטי".

התקרית אירעה אתמול בערב, על הכביש המהיר 100A המקיף את ברלין, באזור מערב העיר. הנהג גרם לפחות לשלוש תאונות נפרדות, קצת אחרי השעה 18:30. המשטרה מסרה כי הנהג ביצע את התאונות במכוון, וכי שישה בני אדם אושפזו כתוצאה מהן, שלושה מהם במצב קשה. לאחר ביצוע התאונות יצא הנהג מהכביש המהיר, עצר את המכונית, קרא "אללה אכבר", הציב קופסה על גג האוטו והזהיר את העוברים והשבים לא להתקרב "או שתמותו".

המשטרה שהגיעה למקום השתלטה על התוקף ועצרה אותו. חבלנים פתחו את הקופסה החשודה מרחוק, סמוך לשעה 22:30, וגילו כי מדובר בקופסה המכילה כלי עבודה בלבד. לא נמצאו חומרי נפץ. לפי העיתון המקומי "בילד צייטונג", הנהג סיפר כי ביצע את ההתקפות ממניע איסלאמי, והתביעה בברלין אישרה לכלי התקשורת כי זהו הרקע לאירוע. חלק מכביש הטבעת המקיף את ברלין נשאר סגור גם הבוקר כתוצאה מהתקיפה.