מרצ הולכת לנסות להדיח את נתניהו והיא מצפה לגב של כחול לבן

זנדברג אמרה היום: "אני קוראת לכחול לבן לתמוך באי אמון קונסטרוקטיבי, למנוע בחירות ולהדיח את נתניהו" • לפי ההצעה, אם 61 ח"כים יתמכו במהלך, יוחלף ראש הממשלה ללא פיזור הכנסת

תמר זנדברג / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
תמר זנדברג / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בניסיון אחרון למנוע את פיזור הכנסת ה-24 ויציאה למערכת בחירות רביעית, בתוך שנה וחצי, יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג תגיש ביום ב' הצעת אי אימון קונסטרוקטיבי להחלפת נתניהו. זנדברג אמרה היום: "אני קוראת לכחול לבן לתמוך באי אמון קונסטרוקטיבי, למנוע בחירות ולהדיח את נתניהו. יש עוד הזדמנות לממשלה אחרת בכנסת הזו, ולשם כך אני קוראת לכחול לבן לתמוך בהצעות אי האמון שיגישו סיעות האופוזיציה ולכונן ממשלה דרך אי אמון קונסטרוקטיבי. אני בטוחה שעכשיו גם כחול לבן מבינים שעשו טעות קשה כשבחרו לזנוח את הגוש הטבעי וללכת לעסקה עם נוכל. למרות זאת, עדיין לא מאוחר".

לפי ההצעה, אם 61 ח"כים יתמכו במהלך, יוחלף ראש הממשלה ללא פיזור הכנסת. לפי ההצעה של מרצ, ראש הממשלה שיוצע יהיה יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד. 

מבחינת מספרי הח"כים בסיעות בכנסת הנוכחית: לסיעת המשותפת יש 15 ח"כים, לסיעת מרצ (בצירוף יאיר גולן) יש 3 ח"כים, לסיעת העבודה 3 ח"כים, לסיעת יש עתיד-תל"ם יש 17 ח"כים, לסיעת כחול לבן יש 14 ח"כים, לסיעת ישראל ביתנו יש 7 ח"כים - ובסך הכל מדובר ב-59 ח"כים.

כדי שניתן יהיה להרכיב ממשלה שונה מן הנוכחית, לקבוצת 59 הח"כים לעיל, צריכים להצטרף נציגי דרך ארץ (2) ו/או נציגי ימינה (5), דבר שנראה בלתי אפשרי בשל סירובם של יועז הנדל וצביקה האוזר לשתף פעולה פוליטית עם המשותפת.

גם ח"כ אביגדור ליברמן אמר לפני כשבוע, שהוא לא יסכים לשתף פעולה עם המשותפת. בתוך כך, במצב המפלגתי של כחול לבן, יש להניח שח"כים ו/או שרים ממפלגה זו, יעדיפו לעבור לליכוד ולא להישען על גוש חוסם עם סיעת המשותפת.

הערב (מוצ"ש) אמר שר החוץ גבי אשכנזי כי אין לתרגיל הפוליטי הזה כל היתכנות. אשכנזי הופיע ב"פגוש את העיתונות" ואמר "אין 61 אצבעות. זה טריקי, זה תרגיל, אנחנו לא עוסקים בתרגילים פוליטיים".