ארקיע מאריכה את החל"ת לעובדים וממנה יו"ר חדש-ישן

בימים האחרונים מתנהלים דיונים ומו"מ קדחתניים בין ההנהלה ובין העובדים בתיווך ההסתדרות במטרה להגיע להסכם עבודה שיאפשר לחברה להתאושש מהמשבר • בתוך כך ממנה החברה את גדי טפר, ששימש כמנכ"ל החברה ב-2014, ליו"ר הדירקטוריון

ארקיע / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס
ארקיע / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס

"לאור התמשכות המצב הנוכחי ומשבר נגיף הקורונה אנו נאלצים להודיעך על הארכת תקופת החופשה ללא תשלום עד ל-30.9.2020", כך התבשרו הבוקר (א') עובדי ארקיע שמרביתם נמצאים בחל"ת מאז חודש מרץ.

בימים האחרונים מתנהלים דיונים ומו"מ קדחתניים בין ההנהלה ובין העובדים בתיווך ההסתדרות במטרה להגיע להסכם עבודה שיאפשר לחברה להתאושש מהמשבר. כיום עובדים בארקיע כ-530 עובדים וההסכם יכלול פיטורים של כ-130 עובדים וצמצום בשכר.

המחלוקת ביחסים בין העובדים ובין ההנהלה העמיקה בעת האחרונה לסכסוך עבודה במסגרתו קיימו העובדים הפגנות ומחאות בדרישה מההנהלה להראות סימנים של חזרה לפעילות. מאז חודש מרץ, ארקיע לא מפעילה טיסות כלל, כולל לא בקו לאילת בו היא שלטה לפני המשבר.

אחרי שורה של הפגנות הודיעו לאחרונה הצדדים על הסכמות לפיהן בעלי החברה (70%) האחים נקש יזרימו לחברה כ-10 מיליון דולר וכי החברה תפעל לקבל הלוואה בהיקף של 130 מיליון שקל בערבות מדינה בשיעור של 75%. בתמורה להעברת הכספים מהבעלים, סוכם כי שני מלונות שהיו בבעלות ארקיע, האחד באמסטרדם והשני בים המלח, יועברו לידי האחים נקש וכי הלוואת בעלים בהיקף של 30 מיליון דולר תימחק. עובדי ארקיע מחזיקים ב-30% מבעלות החברה. במסגרת ההסכמות הללו נקבע כי הצדדים יתכנסו למו"מ במטרה להגיע להסכם הבראה.

במכתב שקיבלו עובדי ארקיע על הארכת החל"ת לעובדים מציינת ההנהלה כי "בימים האחרונים החברה פועלת על מנת להשלים את מערכת ההסכמים וקבלת הלוואה בערבות מדינה בתקווה שנוכל להחזיר עובדים עוד לפני ה30.9.2020". יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי מעריך כי במידה וייחתמו הסכמים בקרוב החברה תוכל להפעיל טיסות פנים לאילת בסוף ספטמבר.

גדי טפר / צילום: יונתן בלום
 גדי טפר / צילום: יונתן בלום


בתוך כך ממנה החברה את גדי טפר כיו"ר הדירקטוריון. באוקטובר 2019 מונה טפר ליו"ר החברה אולם הקדנציה הזו נמשכה שבועות ספורים. כעת יחליף טפר את אבי חורמרו ששימש כיו"ר ארקיע ויישאר כדירקטור. טפר שימש עד לשנת 2014 כמנכ"ל ארקיע אז הוחלף על ידי ניר דגן שפרש לאחרונה.