אדריכלות | ניתוח

כמה תעלה לכם דירה בפרויקט היוקרה החדש של דובאי

פרויקט Opus הוא פרויקט מגורים ומלון יוקרתי בדובאי, בתכנונה של אדריכלית העל המנוחה זאהה חדיד • קוביית הזכוכית הזו מתחרה באייקונים אדריכליים בולטים באמירות • מדור אדריכלות חדש

פרויקט Opus / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
פרויקט Opus / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

פרויקט Opus

מיקום: Business Bay, דובאי
גובה: 71 מטרים, 20 קומות
אדריכלות: משרד זאהה חדיד
שטח: 85 אלף מ"ר

פרויקט Opus הוא פרויקט מגורים ומלון יוקרתי בדובאי, בתכנונה של אדריכלית העל המנוחה זאהה חדיד. הפרויקט הוא יוזמה של חברת Omniyat, יזמית נדל"ן הפועלת באזור המפרץ הפרסי, והוא ממוקם על קו המים של תעלת דובאי (Dubai Water Canal), באזור Business Bay, אחד מאזורי העסקים המרכזיים של איחוד האמירויות.
הגודל

גובה המבנה הוא 20 קומות מעל הקרקע ועוד שבע בתת הקרקע ושטחו כ-85 אלף מ"ר. שני חצאי המבנה, מתנשאים מעל אטריום בקומת הקרקע שגובהו ארבע קומות ומחבר אותם גשר עליון בגובה שלוש קומות. בשונה מבתי מלון אחרים שזאהה חדיד תכננה, הרי שמשרדה אחראי כאן גם לעיצוב הפנים, ויש בו פריטי ריהוט בעיצובה של האדריכלית המנוחה.

האדריכלות

הפרויקט, שנראה כמו קוביית זכוכית ענקית שבמרכזה חצוב חלל בגובה של כשמונה קומות, שנראה כאילו נוזלי, הוא דוגמה מצוינת לאדריכלות שתוכננה מראש כ"אייקונית". במילים אחרות, מדובר בסוג של מונומנט בולט ויוצא דופן, בניין שהוא ציון דרך.
בראיון שנתן למגזין האינטרנטי archdaily, אמר מהדי אמג'אד, יו"ר ומנכ"ל חברת Omniyat, שההתייחסות לפרויקט הייתה כאילו הוא יצירת אמנות יחידה במינה: "העיצוב מכיל את האיכות האינטנסיבית ויוצאת הדופן של זאהה, מבטא רגישות פיסולית וממציא מחדש את שיווי המשקל שבין המוצק והחלל, השקוף והאטום, חוץ ופנים".

המחירים

הדירות וחדרי המלון מנוהלים על ידי רשת מלונות המדיה הבינלאומית ME. על פיה, המחיר למ"ר הוא כ-39 אלף שקל (3,850 דירהאם של איחוד האמירויות לרגל רבועה). מחירה של דירת חדר בשטח 76 מ"ר מתחיל ב-2.93 מיליון שקל. ביחס לת"א, מדובר במחיר לא גבוה.

פרויקט מהסוג הזה יודע להציע מגוון רחב של שירותים, יותר מהמקובל בתל אביב. בין היתר מדובר בשירותי שמירה 24/7, שירות חניה על ידי valet, קונסיירז' שדואג לכל צורכי הדיירים, חדר כושר, ספא ובריכות מחוממות. לדיירי המגדל יש גישה ישירה למרכז עסקים, מסעדות, בתי קפה ולאונג'ים שנמצאים בקומת הקרקע ועל הגג.

השכנים

משרד זאהה חדיד אינו המשרד הבינלאומי היחיד שפועל באיחוד האמירויות. ישראלים שייסעו בעתיד הנראה לעין לביקור באיחוד האמירויות יוכלו לראות שם מבנים של פירמות האדריכלים המובילות.לצד מסגדים ומבנים ישנים, מונומנטים אדריכליים רבים, בהם בורג' חליפה, המגדל הגבוה בעולם, בורג' אל ערב, המלון הגבוה בעולם שצורתו כצורת מפרש, ואת "מוזיאון העתיד" שאמור היה להיחנך לכבוד האקספו העולמי בדובאי באוקטובר 2020. בשל מגפת הקורונה נדחתה כרגע פתיחת האקספו לאוקטובר 2021.

מוזיאון העתיד. ייפתח בקרוב / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 מוזיאון העתיד. ייפתח בקרוב / צילום: shutterstock, שאטרסטוק