גרמניה הכריזה על פריז כ"אזור אדום"; זינוק באשפוזי קורונה בספרד

גם בריטניה תחייב את השבים מצרפת להכנס לבידוד בעקבות זינוק במספר מקרי ההידבקויות בצרפת בימים האחרונים • בגרמניה כיום יש אפשרות לבצע בדיקה בשדה התעופה ולהיות פטור מבידוד למגיעים ממדינה אדומה, אלא שבעקבות עומס במעבדות, חובת הבידוד צפויה לחזור בחודש ספטמבר

פריז / צילום: Michel Euler, Associated Press
פריז / צילום: Michel Euler, Associated Press

ממשלת גרמניה הכריזה על בירת צרפת פריז כ"אזור אדום" בשל התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה, ותדרוש כי השבים ממנה יימצאו בבידוד של שבועיים או יבצעו בדיקת קורונה עם שובם שתפטור אותם מכך, אם תוצאתה תהיה שלילית. גם אזור הריביירה הצרפתית הוכרז כ"אזור סיכון לקורונה", לאחר שהאיים הבאלריים (מיורקה ואיביזה בין השאר) ורוב המחוזות בספרד כבר הוספו לרשימת המקומות המסוכנים מבחינת קורונה כבר לפני כשבועיים.

גם בריטניה דורשת מכל המבקרים בצרפת להימצא בבידוד של שבועיים עם שובם למדינה, ובתגובה הכריזה צרפת אתמול על חובה דומה למי ששב מביקור בבריטניה, למרות שהמספרים בממלכה המאוחדת נמוכים יותר. בצרפת נרשמו אתמול כ-2,000 מקרים חדשים ויממה לפני כן נרשמו כ-5,000 מקרים חדשים.

שר הבריאות הגרמני יינס שפאן הודיע כי המדינה עומדת לשנות את פרוטוקול הכניסה למדינה הגדולה באירופה מ"מדינות אדומות". רק לפני כשלושה שבועות החלה המדינה ביישום בדיקות המוניות לכל מי שנכנסו ממדינות אדומות (כמו ישראל, בין השאר) או ששבו מאזורים אדומים במדינות אירופיות (כמו מיורקה, בין השאר) בשדות התעופה.

מערכי בדיקות הוקמו אד-הוק בכל נמל תעופה גרמני, ומאות אלפי בדיקות התקיימו ביום במטרה לאתר את מי ששבו מהחופשה כשהם חולים בקורונה. רק בדיקת קורונה שלילית מ-48 השעות שלפני הטיסה פטרה את הנוסעים מחובת בידוד או בדיקה בשדה.

המדיניות הביאה לעומס חסר-תקדים על המעבדות במדינה, ובמיוחד באזור בברלין. לפי הנתונים שהציג שפאן, המעבדות בגרמניה ביצעו בשבוע האחרון קרוב ל-850 אלף בדיקות קורונה, מה שמתקרב ליכולת המירבית שלהן שעומדת על 1.2 מיליון בדיקות. בימים האחרונים נרשם עומס, מחסור בעובדים וגם מחסור בחומרים הדרושים לביצוע הבדיקות. זו חלק מהסיבה ששפאן הודיע על שינוי המדיניות, לאחר התייעצות עם שרי הבריאות של מדינות המחוז בגרמניה.

במסגרת השינוי, החל מתאריך לא-ידוע, ככל הנראה מאמצע ספטמבר - יהיו שוב הנכנסים מהמדינות האדומות לגרמניה חייבים בבידוד של שבועיים. בידוד זה יכול להתקצר אם הנוסעים יבצעו בדיקת קורונה לפחות חמישה ימים אחרי שובם - והיא תימצא שלילית. זמן הדגירה של המחלה ברוב המקרים עומד על חמישה ימים. לא ברור אם הרשויות הגרמניות ימשיכו לכבד בדיקות קורונה שליליות שנעשו יממה לפני הכניסה לגרמניה כנימוק להימנע מבידוד.

בספרד נרשמו בסוף השבוע כ-20 אלף מקרים חדשים, בזינוק משמעותי נוסף במספר החולים. בשבוע האחרון עמד מספר המקרים החדשים על קרוב ל-50 אלף, ושיעור התחלואה השבועי עמד על כ-80 עד ל-100 אלף מקרי קורונה. גם במספר המאושפזים נרשם זינוק של 24% בארבעת הימים האחרונים בלבד, והוא עומד כעת על 1,544 בני אדם. גם האיים הקנריים (טנריף ואיים אחרים ממערב לאפריקה) רושמים התפרצות חדשה, עם יותר מ-1,200 מקרים בשבוע האחרון ביעד התיירותי.