חד קרן חדש בתל אביב: רדיס לאבס השלימה גיוס לפי שווי של מעל מיליארד דולר

משבר הקורונה פגע בקצב הצמיחה של הסטארט אפ, אך גם הוביל לגידול משמעותי של כמות הלקוחות שלו • לרדיס לאבס יש מעל 7,500 לקוחות, בהם מיקרוסופט, מאסטר קארד, גאפ, גרופון, Dell ועוד

מייסדי החברה עופר בנגל (מימין) ויפתח שולמן / צילום: רדיס לאבס
מייסדי החברה עופר בנגל (מימין) ויפתח שולמן / צילום: רדיס לאבס

חברת בסיסי הנתונים רדיס לאבס (Redis Labs) גייסה 100 מיליון דולר בהובלת הקרנות האמריקאיות ביין קפיטל ו-TCV. מנכ"ל החברה עופר בנגל מציין כי הגיוס בוצע לפי שווי של מעל מיליארד דולר לפני הכסף, אך הוא לא חושף שווי מדויק. לפי החברה, סכום הגיוס ישמש להגדלת מרכז הפיתוח בישראל והמטה בסן פרנסיסקו וכן ל"התרחבות והעמקת אחיזתה בשוק הגלובלי".

בסך הכל גייסה החברה עד היום 246 מיליון דולר - כולם נכנסו לקופת החברה, וכן התבצעו עסקאות נוספות, במסגרתן בעלי מניות קיימים מכרו חלק מהמניות שלהם. בין המשקיעים ברדיס נמנות הקרנות פרנסיסקו פרטנס ו-ויולה ונצ'רס, הקרן התאגידית של חברת Dell, גולדמן זאקס ועוד.

מתקרבת להכנסות של 100 מיליון דולר

החברה נוסדה ב-2011 על ידי בנגל ומנהל הטכנולוגיות יפתח שולמן, על בסיס הקוד הפתוח של רדיס. לרדיס לאבס יש מעל 7,500 לקוחות, בהם מיקרוסופט, מאסטר קארד, גאפ, גרופון, Dell ועוד. בחברה מועסקים 360 עובדים לאחר שבפברואר-מרץ פיטרה החברה כ-10% מעובדיה, והקפיאה גיוסי עובדים חדשים בשל משבר הקורונה. בנגל מציין כי הפיטורים נעשו כדי לנקוט בזהירות, והחברה חזרה לגייס. רוב המפוטרים היו בצד המכירות. בארץ מועסקים כ-150 עובדים, כולם במחקר ופיתוח. בנגל לא חושף את הכנסות החברה, אך אומר שהיא מתקרבת לקצב הכנסות שנתי של 100 מיליון דולר.

רדיס לאבס מפתחת בסיס נתונים מהיר, כלומר תוכנה שמנהלת לאפליקציות את הדאטה שלהן. מי ששולטת בשוק היא חברת אורקל, אך בנגל מציין כי בעשור האחרון חלו בשוק שינויים מאוד גדולים, נכנסו טכנולוגיות חדשות וכל הדרך שבה בונים אפליקציות השתנתה. הוא מוסיף כי בסיס נתונים מהיר מאפשר לשפר את התגובתיות בעולם האונליין ואת חוויית המשתמש, וזה מה שהפך את רדיס לפופולרי. החברה מתבססת על הקוד הפתוח רדיס, שפותח ב-2009, שנתיים לפני הקמת החברה. מי שפיתח אותו, עבד ברדיס לאבס עד לפני כחודשיים.

גיוס הון לטובת הטווח הארוך

בנוגע להשפעה של הקורונה על פעילות החברה, אמר בנגל כי קצב הצמיחה של החברה ירד מ-50% ל-35%-40% במחצית הראשונה של השנה. "אנחנו כן רואים התאוששות ומקווים שנסיים את השנה עם צמיחה של 50%. ראינו ירידה בשימוש בעיקר בחברות קטנות יותר. חלקן הקטינו את השימוש או הפסיקו לגמרי. מצד שני, ראינו זרם של לקוחות חדשים, שהגדילו את פעילות האונליין שלהן, וכמות הלקוחות החדשים גדולה משמעותית ממה שראינו לפני הקורונה. זה היה מאוד מפתיע, כי חשבנו שנצטרך להתבסס על הלקוחות הקיימים".

סבב הגיוס הקודם של החברה התקיים בסוף 2018, והיקפו היה 60 מיליון דולר. בנגל מציין כי רוב הכסף שגויס אז עדיין בקופת החברה, אך החברה זקוקה למזומנים בטווח הארוך כדי לגדול ולהגיע למצב שהיא מסוגלת לעשות "הנפקה משמעותית", כדבריו.