דור אלון מסבה את חנויות הנוחות של אלונית למינימרקט

דור אלון תגדיל את מגוון המוצרים שנמכרים באלונית, תרחיב את שעות הפעילות ותשנה את השם ל'מיני סופר אלונית' • 50 חנויות כבר הוסבו לפורמט החדש

חברות הדלק ממשיכות בניסיונות להרחיב את הפעילות הקמעונאית שלהן, ודור אלון רוצה להפוך את חנויות הנוחות בתחנות הדלק שלה למינימרקט. דור אלון משדרגת את רשת חנויות הנוחות שלה במהלך שכולל הגדלת מגוון, הרחבת שעות הפעילות, ושינוי שם ל'מיני סופר אלונית'.

אלונית כוללת כיום 144 חנויות נוחות, ודור אלון מעדכנת היום כי 50 מתוכן כבר הוסבו לפורמט המחודש, וכ-10 חנויות נוספות יוסבו במהלך השנה. הדיווח הזה מתפרסם כעת על ידי החברה, כשבועיים אחרי שהמתחרה פז דיווחה כי תרכוש את רשת הסופרמרקטים התל אביבית סופר יודה.

"מדובר בשינוי מהותי ולא בעוד מתיחת פנים, זו חיה אחרת לגמרי", אומר ל"גלובס" עמית בן זאב, מנכ"ל דור אלון. לדבריו, "התפיסה היא שינוי של מה הלקוח צריך ומה ההרגלים שלו". הוא מציין כי "אם עד היום חנויות הנוחות היו פתרון לצריכה על הדרך, היום נוכל להציע גם את הקניות שיחליפו סיבו קנייה בסופרמרקט כולל קורנפלקס, מוצרי חלב, לחמים, ירקות טריים, ומוצרי ניקיון. זה משמעותית יותר גבוה מאשר בחנויות הנוחות כיום".

המגוון גדל ל-4,000 מוצרים

במסגרת ההסבה, החברה הגדילה את מגוון המוצרים שהיא מוכרת בחנויות הללו מ-1,500 סוגי מוצרים, לכ-4,000 סוגי מוצרים, אך עדיין יהיה בהם מגוון מצומצם מזה שקיים בסניפים של AM:PM. המטרה של החברה היא להגדיל את הסל הממוצע, ואת מגוון המוצרים שנרכש בחנויות שלה, ולעשות את הקפיצה מחנות שקונים בה חטיף ומשקה קל, לחנות שניתן לבצע בה גם קניות הביתה. בין היתר יתווספו למגוון בפורמט החדש גם ירקות ובשר.

"עלינו מחנות ממוצעת של 60-70 מ"ר לחנויות של 100 מ"ר בממוצע", מוסיף זאב, תוך שהוא מגלה כי "החברה מתנסה גם בפורמט גדול עוד יותר בסניף פיילוט בשטח של 300 מ"ר בבית השיטה".

עם זאת, הוא מבהיר כי לא כל חנויות הנוחות יוסבו למיני סופר: "בסוף ההסבה אני מאמין שכ-100 סניפים יהיו מיני סופר, ו-50 של נוחות. לא בכל הסניפים נוכל לעשות זאת שכן יש לנו כמה עשרות חנויות שהן קטנות פיזית, ולא יוכלו להכיל מגוון של סופר. יש מקומות שבהם הגדלנו את שטח החנות לצורך ההסבה, והעדפנו לפנות דיירים שמשלמים שכירות כדי להגדיל את החנויות שלנו ואת הפדיון בהן. אנחנו רואים בזה בידול אמיתי מול המתחרים".

ירידה של 30% במכירות חנויות הנוחות

על הצעד הזה מדווחת דור אלון במסגרת דוחותיה הכספיים למחצית הראשונה של 2020 בצל משבר הקורונה. החברה ספגה ירדה משמעותית במכירות הדלקים בחודשים אפריל ומאי עם פרוץ מגיפת הקורונה. במקביל, רשמה דור אלון ירידה של כ-30% במכירות חנויות הנוחות במתחמי התדלוק, כשהיום היא מציינת כי "גידול במכירות חנויות הנוחות במהלך החודשים יולי ואוגוסט קיזז את מלוא הירידה במכירות כתוצאה מהמגבלות שהוטלו על התנועה עם פרוץ מגפת הקורונה".

בנוסף לחנויות אלונית, מפעילה דור אלון גם 32 סופרמרקטים של אלונית בקיבוצים ומושבים ו-48 סניפים של רשת AM:PM. במקביל לפגיעה בחנויות הנוחות בתחנות הדלק, מציגה רשת AM:PM של דור אלון ברבעון השני גידול במכירות של 6% לסך של 122 מיליון שקל.

הסל הממוצע של הרשת עלה ברבעון השני ב-33% ל-44 שקל הסל הממוצע בשנת 2019. גם סל הקניות של AM:PM באונליין ברבעון השני עלה ב-30% לעומת הסל הממוצע בשנת 2019. כמו כן מציינת AM:PM כי פתחה במהלך תקופת הדוח שלושה סניפים חדשים, כאשר 3 נוספים נמצאים בתהליכי בינוי מתקדמים.

בנוגע להתרחבות של AM:PM מציין זאב: "היום ניתן למצוא נכסים אטרקטיביים בגלל הקורונה. פעם כל בעל נכס רצה שתהיה אצלו מסעדה היום בעלי הנכסים מעדיפים גם שוכרים כמונו. אנו לא פוסלים בעתיד גם כניסה לקניונים".