פז על רכישת סופר יודה: "היעד הוא להכפיל את מספר החנויות בתוך 3 שנים"

חברת האנרגיה חתמה על מזכר הבנות עם רשת המינימרקטים השכונתיים והיא צפויה לשלם כ-130 מיליון שקל עבור 16 החניות שלה

סופר יודה / צילום: רוני שיצר
סופר יודה / צילום: רוני שיצר

חברת האנרגיה פז חתמה על מזכר הבנות לרכישת מלוא המניות ברשת המינימרקטים השכונתיים סופר יודה שבבעלות יהודה גואטה. פז מצהירה כי היא מתכננת להגדיל את מספר החנויות ל-32 בתוך שלוש שנים.

לפי הערכות, פז צפויה לשלם כ-130 מיליון שקל עבור 16 החנויות שמפעילה הרשת, כשבחברה מציינים היום כי "תמורת המכירה תקבע בהתאם לנוסחה עליה הסכימו הצדדים, על בסיס בדיקת נאותות ומשא ומתן שיתנהל בין הצדדים". כמו כן, העסקה כפופה לאישורים נוספים.

ניר שטרן, מנכ"ל פז, מסר היום בהודעה לתקשורת: "בכוונתנו להתרחב ולצמוח בתחום הנוחות והקמעונאות מחוץ לתחנות הדלק. רכישת סופר יודה מהווה מימוש של האסטרטגיה החדשה בפז לחזק את זרוע הקמעונאות ואני בטוח שהיא רק הסנונית הראשונה. מטרתנו היא להכפיל את מספר הסניפים של רשת סופר יודה בתוך שלוש שנים מהרכישה".

יו"ר פז, אברהם ביגר, מסר: "הבטחנו שינוי בפז - ואנחנו מקיימים. במקביל לכך אנו בוחנים חלופות לבית הזיקוק וכן ביצוע מהלכים אסטרטגיים נוספים".

פז  נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-2.7 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה איבדה יותר מ-40% מתחילת השנה על רקע משבר הקורונה. פז כבר הצהירה כי היא מעוניינת לחזק את הזרוע הקמעונאית שלה ואת הנתח של זו בכלל הפעילות. הן מכיוון שמדובר בפעילות שנחשבת לרווחית ביותר ביחס ליתר הפעילויות שלהם, והן כדי להתמודד עם פגיעה עתידית ביתר הפעילויות שלה.

ב-2019 עמדו מכירות חנויות הנוחות yellow, כולל באמצעות זכיינים (שאינן כלולות בספרי החברה אך היא נהנית מהרווחים בגינן) על כ-943 מיליון שקל. הכנסות פז ממכירת מוצרי yellow עמדו באותה שנה על כ-818 מיליון שקל, והיוו כ-6% מההכנסות של פז.

סופר יודה החלה את דרכה ב-2013, לאחר פיצול בין הבעלים יהודה גואטה ושותפו דאז יוסי ראובני, שהחזיקו בשותפות במותג סופר באבא ברחוב ירמיהו בתל-אביב, אך כתוצאה מסכסוך מתוקשר וקשה בין השניים, שכלל הליכים משפטיים, התפצל הסופרמרקט לשתי חנויות. כיום סופר יודה נמצאת בבעלותו המלאה של גואטה ומפעילה כאמור 16 סניפים לצד מכירות אונליין.

השנתיים האחרונות היו מורכבות מבחינת הרשת שנחשבת למצליחה ומוערכת בענף. אחד הסניפים החזקים שהפעילה הרשת ברחוב אבן גבירול בתל אביב נסגר בצל מחלוקת על גובה שכר הדירה. לפני כשנה דווח כי הושלכו שני רימוני הלם בהפרש של שבוע לשני סניפים שונים של הרשת.