היברידיות וקומפקטיות: החדשות של הונדה וטויוטה נוחתות בישראל

הונדה ג'אז מוצעת עם הנעה היברידית, וטויוטה יאריס עם הנעת בנזין והיברידית

חברת מאיר, יבואנית הונדה, השיקה בישראל את הדור החדש של הונדה ג'אז ההיברידית. המכונית עברה עיצוב מחדש ונפחה הפנימי הוגדל, אם כי תא המטען קטן יותר בשל המעבר למערכת ההיברידית.

תא הנוסעים חדש לחלוטין עם מערכת פיקוד על בסיס מסכי LCD, והאבזור כולל כבר ברמת האבזור ההתחלתית חבילת בטיחות מקיפה עם בלימה אוטונומית, תיקון היגוי אקטיבי, בקרת שיוט מסתגלת ועוד. המנוע היחיד המוצע הוא מנוע היברידי שמשלב מנוע בנזין 1.5 ליטר, שני מנועים חשמליים וסוללה, עם תיבת הילוכים רציפה. ההספק המשולב הוא 109 כ"ס והמומנט כ-26 קג"מ. צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת היא 27.7 ק"מ לליטר. המחיר מתחיל בכ-120 אלף שקל לגרסת הבסיס.

ואילו יוניון מוטורס השיקה בישראל את הדור החדש של טויוטה יאריס, שניצבת על פלטפורמה חדשה ומציעה עיצוב ספורטיבי, רחב ודינמי. המכונית מצוידת בתא נוסעים שעוצב מחדש עם לוח מחוונים דיגיטלי ומציעה בכל הדגמים חבילת בטיחות אקטיבית שכוללת בלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית לסטייה מהנתיב, בקרת שיוט מסתגלת ועוד.

המכונית תוצע בישראל עם שתי גרסאות הנעה. גרסת הבנזין מצוידת במנוע 3 צילינדרים חדש בנפח 1.5 ליטר עם הספק של 125 כ"ס, שמשודך לתיבה אוטומטית רציפה ורושם צריכת דלק מוצהרת של 21.3 ק"מ לליטר.

הגרסה ההיברידית החדש מצוידת במנוע בנזין בנפח ובמנוע חשמלי ומייצרת הספק של 116 כ"ס וצריכת דלק ממוצעת מוצהרת של 27.8 ק"מ לליטר. כל רמות האבזור התקניות שודרגו. מחירי גרסת הבנזין מתחילים בכ-106 אלף שקל ומגיעים עד כ-112 אלף ברמת האבזור הגבוהה ואילו מחיר הגרסה ההיברידית מתחיל בכ-113 אלף שקל ומגיע עד כ-120 אלף שקל לגרסה ברמת האבזור הגבוהה.