המשביר לצרכן עברה לרווח של 6.6 מיליון שקל ברבעון השני

הכנסות הרשת ברבעון השני של שנת 2020 הסתכמו בכ-120 מיליון שקל, בהשוואה לכ-268 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019 • רמי שביט: "להערכתי, המהלכים המשמעותיים שביצענו שהביאו לצמצום ההוצאות התפעוליות ימשיכו לקבל ביטוי גם ברבעונים הקרובים"

רשמת המשביר לצרכן, הנמצאת בשליטת המנכ"ל רמי שביט, דיווחה אתמול כי הכנסותיה ברבעון השני של שנת 2020 הסתכמו בכ-120 מיליון שקל, בהשוואה לכ-268 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019. זאת, על רקי השהיית פעילות כל סניפי רשת בכל חודש אפריל ועד אמצע חודש מאי בשל נגיף הקורונה.

למרות הצניחה בהכנסות, הרווח התפעולי ברבעון השני גדל בכ-58% ל-20.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-13.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת, על רקע ירידה חדה בהוצאות שונות. 

בשורה התחתונה דיווחה המשביר 365  על מעבר לרווח נקי של כ-6.6 מיליון שקל ברבעון זה, לעומת הפסד של כ- 4.6 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019 . זאת לאור השיפור ברווחיות התפעולית ומהלכים שנקטה החברה להורדה בהוצאות.

את החצי הראשון של השנה סיימה החברה עם עלייה של 73% ברווח התפעולי לכ- 24.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 14.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מסיימת את המחצית הראשונה עם קיטון בהפסד הנקי לכ-5.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ- 19 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות החברה במחצית הראשונה של שנת 2020 הסתכמו בכ- 321 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 509 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2019.

המנכ"ל רמי שביט ציין כי "החברה רשמה שיפור ברווחיות הודות להתייעלות שיישמה החברה במהלך התקופה, אטרקטיביות המותגים החדשים בסניפים והמבצעים שהיו ברצפת המכירה. יש לנו המון מקום וביטחון לשיפור בשיעור הרווח הגולמי, ולהערכתי נמשיך לשפר אותו משמעותית בשנים הקרובות. ככל שנצליח לעשות זאת הדבר יביא לשיפור ברווח הנקי. ההתייעלות חלה במספר מישורים משמעותיים, אבל הסיפור האמיתי נמצא בשיפור ברווחיות התפעולית, כתוצאה ממספר מהלכים שביצענו בהורדת ההוצאות התפעוליות, לכן ברבעון השני נרשמה עלייה לכ- 17% , לעומת רווחיות של כ- 5% ברבעון המקביל אשתקד. במונחים כספיים מדובר על תרומה תפעולית של למעלה מ - 20 מיליון שקל ברבעון המדובר. להערכתי, המהלכים המשמעותיים שביצענו שהביאו לצמצום ההוצאות התפעוליות ימשיכו לקבל ביטוי גם ברבעונים הקרובים".

"ההתייעלות הושגה בעיקר הודות לטיפול פרטני במספר סניפים בהסכמת בעלי הנכסים, שחלקם צומצמו והשפיעו על הוצאות תפעוליות נוספות כולל דמי השכירות, דמי הניהול ושכר העבודה. החברה תמשיך לפעול יחד עם בעלי הנכסים לצמצום שטחים נוספים והמשך ההתייעלות התפעולית בכל המישורים", אמר שביט.