קמעונאות | בלעדי

טיב טעם מתחילה למכור תרופות ללא מרשם

רשת קמעונאות המזון החלה בפיילוט במסגרתו הציבה עמדות מכירה של תרופות OTC תחת השם פארם אקספרס והיא מתכוונת להרחיב אותו בהתאם לביקוש • במקביל הרשת הרחיבה את מהלך הורדת המחירים שלה ל"רמת מחירי שופרסל דיל" לכ-1,000 מוצרים נוספים

טיב טעם פארם / צילום: שני מוזס, גלובס
טיב טעם פארם / צילום: שני מוזס, גלובס

טיב טעם נכנסת לפיילוט למכירת תרופות ללא מרשם. ל"גלובס" נודע כי רשת המזון בשליטת חגי שלום החלה בהצבת עמדות למכירות תרופות ללא מרשם בסניפיה. לפני קרוב לחודש הוצבה העמדה הראשונה בסניף שבקניון עזריאלי בחולון, ובשבוע האחרון הוצבה עמדה נוספת ברחוב פרישמן בתל אביב. גורמים ברשת אישרו ל"גלובס" כי מדובר בפיילוט שיצא לדרך בכפוף לאישור משרד הבריאות וצפוי לכלול גם את אחד הסניפים הגדולים של החברה, וככל שיצליח הוא צפוי להתרחב לשאר הרשת.

במקביל, טיב טעם ממשיכה לנסות ולמנף את המומנטום החיובי שלה והגידול במכירות על רקע משבר הקורונה, כשהיא מרחיבה את מהלך הוזלת המוצרים שלה. בתחילת השנה הצהירה טיב טעם על כך כי היא "מורידה את המחירים שלה לרמת שופרסל דיל" על כ-1,000 מוצרים בחנויות הגדולות שלה (כ-20 סניפים), וכעת היא מרחיבה את המהלך הזה ל-1,000 מוצרים נוספים.

בחברה משוכנעים שלא רק הקורונה הביאה לטיב טעם שיפור משמעותי בהכנסות שלה במחצית הראשונה של 2020, אלא כי גם מהלך ההוזלה שלה והמעבר למועדון לקוחות חינמי תרם לגידול הניכר במכירות. ואולם, דוחותיה לא מספקים נתונים חד משמעיים שיאששו (או יסתרו) את הטענה הזו.

בסיכום המחצית מציגה טיב טעם גידול של 15% בהכנסות לסך של 77 מיליון שקל, כשהרווח הנקי צמח ב-204% לסך של 23 מיליון שקל. כמו כן, רשמה רשת המזון גידול בפדיונות מחנויות זהות של 19.5%.

טיב טעם שבשליטת חגי שלום מפעילה כ-41 חנויות בשטחי מסחר של כ-51 אלף מ"ר ומעסיקה 1,500 עובדים. בניגוד למתחרות, בהם שופרסל, ויקטורי ורמי לוי, טיב טעם אינה מציינת כמה מהוות מכירות האונליין מסך המכירות שלה.