החיילים חוזרים לערים האדומות; ירידה קלה במספר המאומתים לקורונה

2,716 מאומתים חדשים כנשאים של נגיף הקורונה נרשמו אתמול, כך עולה מהדיווח של משרד הבריאות, זאת מתוך 35,351 בדיקות

בדיקה במתחם 'היבדק וסע' של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות בחניון גני יהושוע בתל אביב  / צילום: דוברות מד"א
בדיקה במתחם 'היבדק וסע' של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות בחניון גני יהושוע בתל אביב / צילום: דוברות מד"א

2,716 מאומתים חדשים כנשאים של נגיף הקורונה נרשמו אתמול (ה') - כך עולה מהדיווח של משרד הבריאות, זאת מתוך 35,351 בדיקות. מדובר בירידה בהשוואה ליממה הקודמת, שבה נרשמו יותר מ-3,000 מאומתים חדשים. מספר החולים במצב קשה נותר יציב יחסית ועומד על 426. לפי נתוני המשרד, מאז פרוץ המגפה נפטרו 993 בני אדם, חמישה מהם ביממה האחרונה.

נתון מעניין במיוחד הוא מספר החולים במצב קשה. זהו אולי הנתון החשוב ביותר, שכן הוא מסמן את יכולתה של המערכת להתמודד עם עומסים מבלי להימתח עד הקצה ולהגיע לקריסה. סף ההכלה של המערכת מוגדר ב-800 חולים במצב קשה, וכעת מספרם עומד כאמור על 426. ישנו קושי, עם זאת, לדעת באופן ודאי את מספר החולים במצב קשה, שכן הדיווח משתנה בתדירות גבוהה, ולכן הוא משתקף נאמנה רק בחלוף מספר ימים. כך למשל, אתמול (ה') דווח בערב על 425 חולים במצב קשה ביום רביעי, ואילו בבוקר של יום חמישי עמד לפי משרד הבריאות מספר החולים במצב קשה ביום רביעי על 431.

חשוב לציין כי נקודת השיא שנרשמה השבוע לא יכולה להיבחן כיום בודד, אלא כחלק ממגמה. היות שנתוני משרד הבריאות אינם נמסרים לציבור במלואם, לא ניתן לדעת האם המספר הגבוה שראינו הוא למעשה תוצאה של צבר הדבקות, או שרשרת הדבקה שהתרחשה למשל באירוע חריג מסוים. כך או כך, הימים הקרבים יסמנו את מגמת התחלואה לקראת החגים.

בשבוע הבא, ב-10 בספטמבר, תקבל הממשלה החלטה בנוגע לסגר כללי על ישראל בחגי תשרי, במטרה למנוע החמרה של מצב התחלואה או זליגה של חולים מערים אדומות לירוקות וצהובות. הבוקר, פורסמה רשימת צבעי הערים באתר פיקוד העורף.

בתוך כך, הודיע פיקוד העורף על שורת צעדים כדי לסייע לטיפול בתחלואה בערים האדומות. מדובר בין היתר על גיוס 500 חיילים מפלוגות הכשרה לסיוע למשטרת ישראל במשימת האכיפה, הגדלת מספר המתשאלים והמתחקרים על מנת לקצר את זמן החקירות האפדימיולוגיות, הגדלת כמות הבדיקות על ידי פתיחה של מתחמי ״דרייב-אין״ נוספים והגדלת מספר הדגימות עד הבית.