עכשיו זה רשמי: נתי שוברט מונה למ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין

נתי שוברט יכהן בתפקיד עד שהממשלה תאשר את מינויו של ניר שוויקי לתפקיד המנכ"ל הקבוע • סביב אי אישור מינויו של שוויקי לתפקיד יו"ר המועצה מתנהל בימים אלה בג"ץ שהגישה עמותת הצלחה

נתי שוברט / צילום: רוני שיצר
נתי שוברט / צילום: רוני שיצר

עכשיו זה רשמי: שר התקשורת יועז הנדל חתם היום (א') על מינויו של נתי שוברט לתפקיד מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, וזאת עד שהממשלה תאשר את מינויו של ניר שוויקי לתפקיד המנכ"ל הקבוע.

נזכיר כי סביב אי אישור מינויו של שוויקי לתפקיד יו"ר המועצה, כמו גם אי אישור מינויה של מישל קרמרמן לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה מתנהל בימים אלה בג"ץ שהגישה עמותת הצלחה. דיון בהרכב של שלושה שופטים (הנדל, עמית ומינץ) צפוי להתקיים ב- 24 לאוגוסט.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", במשרד התקשורת בחנו למנות את נתי שוברט לתפקיד יו"ר זמני של מועצת הכבלים והלוויין לאחר שאשר ביטון, מי שכיהן בשנים האחרונות כממלא מקום היו"ר, נכנס לתפקיד מנכ"ל משרד הסייבר. נזכיר כי התפקיד המקורי של ביטון הוא מנהל אגף ספקטרום ושוברט שימש כסגנו שלו. לאחר שביטון קיבל עליו את תפקיד המנכ"ל, מינו באופן זמני את שוברט, שאמור לצאת לפנסיה, לתפקיד מנהל האגף, ובדרך נתנו לו גם את המינוי הזמני כראש מועצת הכבלים והלוויין.

כעת המינוי הופך לרישמי ודובר משרד התקשורת מסר כי "בתקופה האחרונה התפקיד לא אוייש, מאז שמר אשר ביטון נכנס לתפקידו כמנכ"ל משרד הדיגיטל, מה שהקשה על תיפקוד המועצה".

כזכור, לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין נערך מכרז לפני למעלה משנה, בו זכה מי שמכהן כיום כממלא מקום מנכ"ל הרשות השנייה - ניר שוויקי.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לאחרונה נפגש הנדל עם שלושת המועמדים שהגיעו לשלב הסופי במכרז על תפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין: מירי נאור-אליאס, לשעבר היועמ"ש של ערוץ 20; אשר ביטון, המכהן כיום בתפקיד יו"ר המועצה הזמני; ושוויקי עצמו, שמכהן כאמור כמנכ"ל זמני של הרשות השנייה. לאחר המפגשים החלט למנות את שוויקי, אך אישורו על ידי הממשלה מתעכב.

בנוסף, נפגש השר גם עם מישל קרמרמן שאמורה הייתה להתמנות לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה. נזכיר כי במכרז על תפקיד זה התמודדו שני מועמדים נוספים: שוויקי - שהתמודד עליו לפני שזכה בתפקיד יו"ר מועצת הכבלים, וירון דקל שעמו לא נפגש השר.