גירעון הסחר האמריקאי התרחב; הייבוא התאושש והייצוא עדיין מתקשה

התיאבון של האמריקאים למוצרים מתוצרת חוץ התאושש והיצוא עלה בקצב מתון יותר • הגידול בגירעון שיקף עלייה בביקוש למוצרים ושירותים מתוצרת חוץ, כאשר מדינות בארה"ב הרחיבו את ההגבלות על הפעילות העסקיית המקומית בגלל הקורונה

תורות ענק מחוץ לסופר בטקסס כדי להצטייד לעת חירום בצל הקורונה / צילום: David J. Phillip, Associated Press
תורות ענק מחוץ לסופר בטקסס כדי להצטייד לעת חירום בצל הקורונה / צילום: David J. Phillip, Associated Press

גירעון הסחר האמריקאי התרחב ביולי, כאשר התיאבון של האמריקאים למוצרים מתוצרת חוץ התאושש והיצוא עלה בקצב מתון יותר.

הגירעון במסחר בסחורות ושירותים התרחב ב-19% ביחס ליוני, לנתון מנוכה עונתיות של 63.56 מיליארד דולר ביולי, דיווח משרד המסחר האמריקאי ביום ה' שעבר. זה היה הגירעון החודשי הגבו ביותר מאז יולי 2008, במהלך המיתון של 2007-2009.

הגידול בגירעון שיקף עלייה בביקוש למוצרים ושירותים מתוצרת חוץ, כאשר מדינות בארה"ב הרחיבו את ההגבלות על הפעילות העסקיית המקומית בגלל הקורונה. "היבוא חזר לעצמו, פחות או יותר", אמר ג'ושוע שפירא, הכלכלן הראשי לארה"ב בחברת MFR.

היבוא ביולי עלה ב-11% ל-231.67 מיליארד דולר כאשר האמריקאים קנו יותר כלי רכב זרים, אספקה תעשייתית, מיכון ומוצרי צריכה כמו טלפונים ניידים וריהוט. הגירעון החודשי בסחר בסחורות ללא שירותים רשם שיא של כל הזמנים.

ארה"ב מתנהלת דרך כלל עם גירעון במסחר בסחורות, ועודף במסחר בשירותים. העודף הזה בתיירות, טיפול רפואי וחינוך גבוה ירד ביולי לרמת שפל מאז אוגוסט 2012 כאשר מבקרים רבים מחו"ל לא הגיעו בגלל מגיפת הקורונה וסגירת גבולות בינלאומיים. ההגבלות על הנסיעות, שרבות מהן נשארו בתוקף מאז, היקשו על יצואנים למצוא לקוחות זרים חדשים.