באמצע דיון על משבר האקלים: שריפה בכנסת

דיון של ועדת הפנים והסביבה הופסק בפתאומיות, לאחר שמערכות כיבוי האש החלו לעבוד • במקום יש ריח חריף של שריפה והמסדרונות הסמוכים לחדר הוועדה אפופי עשן • ועדות הכנסת חזרו לעבוד, ובמשכן מתבצע תחקיר לבדיקת האירוע

כנסת ישראל / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
כנסת ישראל / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

דיון של ועדת הפנים והגנת הסביבה בנושא משבר האקלים הופסק בשעה זו בפתאומיות, לאחר שבתקרת החדר שבו התקיים דיון הוועדה פרצה שריפה. הוועדה, וכך גם ועדת החוקה שהתכנסה בחדר הסמוך, התפנו מיושביהן עם פרוץ הדליקה. המסדרונות הסמוכים אפופי עשן, ובמקום ישנו ריח חריף של שריפה.

לפי דוברות הכנסת, מערכת כיבוי האש של חדר הוועדה הופעלה באופן אוטומטי, ואנשי משמר הכנסת הגיעו למקום וניתקו את זרם החשמל לחדר. למעט ועדת הפנים, שבה הופסק הדיון, כלל הוועדות הכנסת חזרו לפי שעה לפעילות רגילה. במשכן מתבצע כעת תחקיר בנושא, במטרה לברר מה הוביל לדליקה הנקודתית.

הדיון שנקטע בשל הדליקה בוועדת הפנים והסביבה, עסק בהיערכות הרשויות להתמודדות עם משבר האקלים. בדיון השתתפו ראשי ערים ומועצות ובהם ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין, נציג עיריית תל אביב, איתן בן עמי, נציגי משרד האנרגיה והמשרד להגנת הסביבה ועוד.

בפתח הדיון, אמרה יו"רית הוועדה ח"כ מיקי חיימוביץ' כי "הקורונה היא רק קדימון למשבר האקלים שיהיה מסוכן יותר וקיצוני יותר. זה לא צריך להפחיד או לייאש אותנו אלא להפך בניגוד ל-DNA הישראלי שנזכרים להתעורר רק אחרי אסון, פה עלינו לעשות הכול כדי לראות שאנחנו נערכים כראוי ומראש. ערים שלמות שנמצאות על קו החוף נמצאות תחת סכנה ממשית בין אם זאת אשקלון תל אביב בת ים או נהריה. אנחנו חייבים לראות איך השלטון המרכזי מסייע מתקצב ומכין את כלל הרשויות החלשות והחזקות להתמודד עם האסון שבפתח".

מלבד חיימוביץ', בחדר הוועדה שהתה בחדר הוועדה ח"כ סונדוס סלאח, ומספר אורחים נוספים שהגיעו לכנסת לשם הדיון. נציין כי ממרבית הדיונים העוסקים בנושאי סביבה, נעדרים חברי הכנסת, וכך גם חברי הוועדה עצמה.