ארקו חתמה על הסכמי המיזוג עם Haymaker ; המניה מזנקת

במסגרת העסקה, תרכוש חברת Haymaker את מלוא מניות ארקו אחזקות תמורת כ-2.4 מיליארד שקל (כ-717 מיליון דולר), הגבוה בכ-50% משווי השוק של ארקו הבוקר

חברת ארקו החזקות , שבשליטת אריה קוטלר ומוריס וילנר, מתקדמת צעד נוסף לקראת הפיכתה לחברה אמריקאית שמניותיה נסחרות גם בנאסד"ק. היום דיווחה ארקו כי חתמה על הסכם מחייב למיזוגה עם חברת הרכישה הייעודית היימייקר (HAYMAKER). זאת בהמשך למכתב כוונות לא מחייב שנחתם בין הצדדים לפני כחודשיים.

היימייקר היא חברת רכישה ייעודית מיוחדת (או בקיצור SPAC), שגייסה ביוני 2019 סכום של 400 מיליון דולר לצורך רכישה של פעילות מתחום הצריכה, המדיה, הקמעונות או האירוח. במסגרת העסקה תרכוש היימייקר את מלוא מניות ארקו, שהנכס העיקרי שלה הוא החזקה ב-68% ממניות חברת תחנות הדלק וחנויות הנוחות האמריקאית GPM.

עסקת המיזוג מבוססת על שווי אקוויטי של כ-1 מיליארד דולר ל-GPM ושווי פעילות של כ-2 מיליארד דולר לחברה הממוזגת. תמורת העסקה לבעלי המניות של החברה מסתכמת בכ-2.4 מיליארד שקל (כ-717 מיליון דולר), גבוה בכ-50% משווי השוק של ארקו הבוקר בבורסה. מחיר המניה הנגזר מהעסקה הוא כ-2.92 שקלים למניה, לעומת מחיר של כ-1.9 שקל למניה הבוקר. בתגובה להודעה, זינקה מניית ארקו בכ-18% למחיר של 2.23 שקלים.

בנוסף, על פי ההסכם, זכאית ארקו להכריז עד להשלמת העסקה על חלוקת דיבידנד של יתרות המזומן העודפות (אשר על פי דוחות הרבעון השני 2020 הסתכמו בסך של כ-200 מיליון שקל), או לחילופין להודיע להיימייקר שיתרות המזומן העודפות ישולמו לבעלי המניות במועד השלמת העסקה כתמורת מיזוג נוספת. תמורת העסקה תשולם לבעלי המניות בארקו במזומן ובמניות, כאשר כל אחד מבעלי מניות ארקו יוכל לבחור בין 3 חלופות, המורכבות מתמהיל שונה של מזומן ומניות.

החלופה הראשונה כוללת מרכיב של מניות בלבד. החלופה השנייה כוללת מרכיב מזומן בשיעור של כ-10% מהתמורה, והחלופה השלישית כוללת מרכיב מזומן בשיעור של כ-21% מהתמורה. בעלי השליטה בארקו, אריק קוטלר ומוריס וילנר, התחייבו מראש כי לא יבחרו בחלופה השלישית, כך שהתמורה המקסימלית במזומן שתשולם במסגרת העסקה מסתכמת בכ-100 מיליון דולר.

לאחר השלמת העסקה יחזיק קוטלר בין 15.1% ל-15.8% מהונה של החברה הממוזגת, ואילו מוריס וילנר יחזיק בין 14% ל-14.6% ממניותיה. במסגרת העסקה, תרכוש החברה הממוזגת גם את החזקות המיעוט (32%) ב-GPM מידי קרנות ההשקעה האמריקאיות דייוידסון קמפנר (די.קיי) והארווסט.

העסקה כפופה למספר תנאים ואישורים, לרבות אישור בעלי מניות ארקו ובעלי המניות של חברת הרכישה הייעודית. בחברה מציינים, כי היא פועלת להשלמת תהליך המיזוג עד סוף שנת 2020.