הסטארט-אפ הישראלי EverC גייס 35 מיליון דולר

EverC עוסקת באיתור ומניעה של הלבנות הון ברשת באמצעות איסוף מודיעין סייבר • מנכ"ל החברה: "אנחנו רואים שהפעילות של פלטפורמות אינטרנטיות כמו אמזון, איביי או וויקס זינקו בתקופת הקורונה ויחד איתם גם הפשע עלה"

חברת EverC, המאתרת ומונעת הלבנת הון ברשת באמצעות איסוף מודיעין סייבר, הודיעה היום (ה‘) על גיוס של 35 מיליון דולר. סבב הגיוס נסגר כבר ביולי בהובלת קרן רד דוט קפיטל פרטנרס הישראלית. כחלק מההשקעה ברק סלומון, שותף מנהל ברד דוט קפיטל פרטנרס, הצטרף לדירקטוריון החברה.

בסבבי גיוס קודמים גייסה EverC בסך הכל 32 מיליון דולר. המשקיעים הקיימים של החברה, וביניהם Maor Investments, ויולה ונצ‘רס, ג‘ואי לואו, ארבור ונצ‘רס ואמריקן אקספרס ונצ‘רס, השתתפו גם בגיוס הנוכחי. כל ההון שגויס יוזרם לקופת החברה אך ב-EverC לא חשפו לפי איזה שווי בוצע הגיוס. במקביל לגיוס, הודיעה החברה על מיתוג מחדש במסגרתו שונה שמה מ-EverCompliant ל-EverC.

חברת EverC הוקמה על ידי רון טייכר, נועם רבינוביץ ורז אברמוב כבוטסטארפ (סטארט-אפ במימון עצמי). בתחילת הדרך התמקדה עבודתה בחברות הסליקה הישראליות אך בהמשך התרחבו לקוחותיה גם לחברות כרטיסי אשראי בינלאומיות כמו אמריקן אקספרס ופלטפורמות מסחר אלקטרוני בעולם.

"בזירות המסחר האלקטרוני ישנה פרצה ענקית בגדר שמאפשרת לכל מי שרוצה להלבין כסף מפעילות לא חוקית לעשות זאת בקלות וללא הפרעה דרכן", אמר רון טייכר, המייסד המשותף והמנכ"ל ל"גלובס". "במקום להקים עסק פיזי כדי להלבין כסף, עבריינים וטרוריסטים יכולים לנצל את המצב ולהקים בקלות חנויות באתרי מסחר אלקטרוני. ראינו את זה קורה בפרשת חברת התשלומים הדיגיטלית הגרמנית וויירקארד, שם התגלו הלבנות במאות מיליוני דולרים של כספי סמים והימורים".

EverC מעסיקה כיום 110 עובדים - 80% מהם בישראל ו-20% בארה"ב. לחברה משרד גם בשנחאי, סין. המימון ישמש את החברה להגדיל כוח אדם כדי להתמודד עם הגידול בהיקף המסחר האלקטרוני בתקופת הקורונה.

"אנחנו רואים שהפעילות של פלטפורמות אינטרנטיות כמו אמזון, איביי או וויקס זינקו בתקופת הקורונה ויחד איתם גם הפשע עלה. בנוסף הכלכלה נמצאת במצב לא טוב בימים אלה, מה שגורם ליותר אנשים לפנות לפעילות לא חוקית", אמר טייכר. להערכת EverC, כ-500 מיליארד דולר מולבנים מידי שנה באמצעות הונאות בעסקאות סחר אלקטרוני.