רה ארגון בקבוצת אדלר חומסקי: מנכ"ל אינטראקשן פורש, הסוכנות תוטמע בתוך משרד הפרסום

לאחר פרישתו של דוד סלמן, הסוכנות תוכפף למנכ"ל אורי עיני, והניהול המקצועי יופקד בידי עדי אלון • סלמן ניהל את אינטראקשן מאז 2015, ולאחרונה החליט לעזוב את תחום הפרסום

אייל חומסקי / צילום: אביב חופי
אייל חומסקי / צילום: אביב חופי

רה ארגון בקבוצת אדלר חומסקי: ל"גלובס" נודע כי חברת אינטראקשן תוטמע לתוך משרד אדלר חומסקי, זאת לאחר שמנכ"ל הסוכנות דוד סלמן החליט לפרוש מתפקידו. פרט ללקוחות טדלר, חומסקי אינטראקשן נותנת שירות לעוד מגוון של לקוחות ומשרדים וחלק זה של הפעילות יישאר עצמאי ולא יוכנס למשרד הפרסום.

במסגרת השינוי, תוכפף הסוכנות למנכ"ל אורי עיני, והניהול המקצועי יופקד בידי עדי אלון, מי ששימשה עד עתה כיד ימינו של סלמן. 

על האספקטים הניהוליים העסקיים, לרבות הסכמים עם אמצעי המדיה, יופקד דובי ספקטור, מנכ"ל חברת הדיגיטל go אינטראקטיב שנמצאת גם היא בבעלות הקבוצה. ספקטור יהפוך לגורם דומיננטי בתחום הדיגיטל, וישמש יד ימינו של הבעלים אייל חומסקי בכל הקשור לנושא. 

נזכיר כי לקבוצת אדלר חומסקי שתי זרועות דיגיטל: הראשונה היא סוכנות אינטראקשן שהתפתחה מתוך פעילות המשרד עצמו, והשנייה היא go אינטראקטיב, שנחשבת מאז הקמתה לאחת מסוכנויות הדיגיטל המתקדמות. Go הוקמה על ידי איש הדיגיטל אדיר רגב, ונרכשה על ידי הקבוצה לפני מספר שנים כחלק מהמאמץ להפוך לשחקן דומיננטי בשוק הדיגיטל. רגב עצמו פרש לפני כשנתיים, ומאז מתנהלת החברה על ידי ספקטור.

אינטראקשן ו-go פועלות שתיהן תחת המטריה של איי סי דיגיטל - הזרוע הדיגיטלית אדלר חומסקי. פעילותן של החברות דומה, אך האיפיון שלהם שונה. go, שצמחה כחברה מבוססת טכנולוגיה, עוסקת בעיקר בפרפורמנס (פרסום מבוסס תוצאות), מרקטינג אוטומיישן וכדומה. תחומים אלה קיימים גם באינטראקשן, אולם חלק משמעותי מהפעילות בה הנו תמיכה בקמפיינים שנוצרים במשרדי הפרסום של הקבוצה - כלומר "פרסום קלאסי".

לדוד סלמן היה חלק חשוב בהפיכת אינטראקשן לשחקן דומיננטי בפרסום הדיגיטלי. בשונה משני משרדי הפרסום הגדולים האחרים - מקאן ת"א ובאומן בר ריבנאי - אדלר חומסקי אחרו להיכנס לתחום הדיגיטל, וגם כשכבר נכנסו אליו לקח זמן עד שהחשיבות של התחום הופנמה כתפישה עסקית ולא רק כמס שפתיים. פעילות הדיגיטל של המשרד הופקדה פעם אחר פעם בידי בכירים ומנוסים בתעשייה, אולם רק לאחר כניסתו של סלמן לתפקיד, והשינוי התודעתי שעבר הבעלים של המשרד איל חומסקי, החלו בקבוצה להשקיע את המשאבים הדרושים כדי לעשות קפיצת מדרגה.

סלמן ניהל את אינטראקשן מאז 2015, ולאחרונה החליט לעזוב את תחום הפרסום. במקביל, אדלר חומסקי נכנסו בשנה האחרונה לתחומי פעילות נוספים הקשורים לעולם הדיגיטלי - בין היתר באמצעות חברת Accelerant, אותה פתח בתחילת 2020 אמיר גיא (לשעבר מנכ"ל משותף במשרד הפרסום אדלר חומסקי). החברה עוסקת בייעוץ עסקי טכנולוגי ללקוחות המבקשים לעבור תהליכים של טרנספורמציה דיגיטלית, הטמעות של מערכות שיווק אוטומטיות ועיצוב חווית לקוח דיגיטלית אסטרטגית ומבדלת. הנושא הפך רלוונטי במיוחד לאור התפרצות מגפת הקורונה. לצורך כך רכשה Accelerant את חברת קלאוד-TLV שמטמיעה מערכות שיווק בענן וגייסה יועצים עיסקיים, מומחי דאטה ואנשי עיצוב חוויה.