חברות הסלולר חוששות מסגר ומעצירת העבודות להקמת רשתות דור 5

חלק מהחברות העריכו שישלימו הקמת 250 אתרי דור 5 ברבעון 4 השנה אך הסגר עשוי להקשות עליהן לעמוד במשימה

אנטנות הדור החמישי / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
אנטנות הדור החמישי / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

בקרב חלק מהמפעילים שוררת דאגה לגבי האפשרות שיוטל סגר והם לא יוכלו להמשיך בעבודות להתקנת אתרים. המפעילים נמצאים היום בעיצומה של עבודה להשלמת הקמתם של 250 אתרי סלולר בדור 5 וזאת על מנת לעמוד בדרישות משרד התקשורת לקבלת מענק תמריץ.

המפעילים מחכים להקצאת התדרים על ידי משרד התקשורת ולקבלת רישיון ההפעלה. בימים אלה מחכה המשרד להודעת החברות סלקום אקספון ופרטנר הוט מובייל בדבר חלוקת התדרים ביניהן. פלאפון, שהתמודדה לבד במכרז, אינה חולקת רשת ולכן לכאורה היא כבר עומדת בדרישות המשרד היות והשלימה הקמת 250 אתרים. פלאפון מצפה לקבל את המענק המוגדל שקבע המשרד במסגרת מכרז הדור החמישי. לפי תנאי המכרז המפעילים צריכים לעמוד בדרישות להקמת 250 אתרים בתוך רבעון, כלומר זה לא משנה מי השלימה את הקמת האתרים ראשונה, אלא מי השלים את ההקמה בתוך רבעון שלם, ולכן הערכה היא שכל המפעילים יוכלו להראות שהם עומדים ברבעון הרביעי בדרישה ולפיכך המענק אמור להתחלק שווה בשווה בין 3 הקבוצות שהשתתפו וזכו במכרז כאשר הסכום הכולל לענקים הוא 180 מיליון שקל.

אלא שבקרב המפעילים יש מי שסבור שהטלת סגר עכשיו תפגע ביכולתם להמשיך בעבודה. לא מן הנמנע כי אם העבודות ייעצרו המפעילים יבקשו לדחות את המועד הקובע ברבעון אחד קדימה, כלומר שהמועד הקובע יהיה 31 במרץ 2021 במקום 31 בדצמבר.