מוכנים לחתימה: היום ייחתם הסכם השלום בין איחוד האמירויות לישראל

טקס החתימה ייערך בדשא של הבית הלבן, עם מאות מוזמנים במקום • ג'ארד קושנר: "ההסכמים הם הישג עצום עבור כל הצדדים ומייצרים תחושה של תקווה ואופטימיות באזור" • עדיין לא ברור אם ההסכמים כוללים התייחסות לסכסוך הפלסטיני או לתכנית המאה של טראמפ

ראש הממשלה בשיחת טלפון עם נשיא ארה"ב ועם יורש העצר של איחוד האמירויות / צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בשיחת טלפון עם נשיא ארה"ב ועם יורש העצר של איחוד האמירויות / צילום: קובי גדעון, לע"מ

 וושינגטון. היום (ג') יחתמו בוושינגטון הסכמי אברהם, שהם הסכמי השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות. בנוסף ייחתם מזכר הבנות כללי בין ישראל לבחריין. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יארח את הטקס במדשאה הדרומית של הבית הלבן כאשר מאות מוזמנים יבואו להיות במקום.

יועצו וחתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, אמר אתמול לכתבים: "טקס החתימה על הסכמי אברהם הוא אחד השיאים במנהיגותו של הנשיא טראמפ ומביא לידי ביטוי את חזונם של מנהיגים איחוד האמירויות, ממלכת בחריין, ומדינת ישראל. ההסכמים הם הישג עצום עבור כל הצדדים ומייצרים תחושה של תקווה ואופטימיות באזור. במקום להתמקד בסכסוכי העבר, אנשים עובדים על יצירת עתיד משותף מלא באפשרויות".

אתמול בלילה, ערך גורם ממשל בכיר תדרוך לעיתונאים המלווים את הביקור וציין כי המסמכים מוכנים לחתימה, אחרי מו"מ של השעות האחרונות. לדבריו, אנשי הממשל מתרגשים מאוד מן המעמד: "עבדנו על האירוע קשה, קושנר יצא לביקור במדינות האזור וחיכינו לרגע הזה".

אותו גורם ממשל סירב להתייחס בדבריו לתוכן ההסכמים, ולפרט מה כלול בהסדרים בין המדינות והאם הנושא של זכויות הפלסטינים או תכנית המאה של הנשיא טראמפ מוזכרים בהסכמים.

גורם הממשל נשאל על סידורי הקורונה לטקס ואמר "בהזמנה ששלחנו לטקס, הבהרנו שאנחנו מעודדים את האנשים לעטות את המסיכות, אבל אין חובת עטיית מסיכה. אנחנו מודעים ליחס לנושא הזה בישראל ואנחנו מאמינים שכל הישראלים וכל אנשי איחוד האמירויות יעטו מסיכות, אבל לא יכריחו זאת".

באשר למדינות נוספות הצפויות להצטרף, גורם הממשלה אמר שלא הכל סגור וכי הבית הלבן עובד לפי ההזדמנויות שנוצרו כיום באזור.

אתמול שהו בני משפחת נתניהו בבלייר האוס. בצוות של נתניהו סירבו לומר אם הוא מקיים פגישות בתוך הבלייר האוס, עם שרי החוץ של איחוד האמירויות ובחריין.

בלובי מלון ווילארד הסמוך, בו שוהה רוב המשלחת הישראלית, ניתן היה לצפות ברון לאודר, לקראת הצטרפותו לטקס ביום שלישי. ככל הידוע גם שלדון אדלסון יהיה מבין אורחי האירוע. יום שני הוקדש כולו להכנת הנאום של ראש הממשלה, וגם ניהול שיחות עם הארץ בנושא הסגר הצפוי, הקורונה, והקשיים הכלכליים.