צ'ק אין | פיצ'ר

בשנה הבאה נביט אל הגלים: האיים היוונים שהכי כדאי לבקר בהם

בין אם תחליטו לצאת לחופשה בזמן הסגר או שדווקא תשמרו את הנופש לימים רגועים יותר, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על האיים הכי שווים ביוון • חלק שני

האי היווני סימי / צילום: שאטרסטוק
האי היווני סימי / צילום: שאטרסטוק

לא ככה דמיינו את תקופת חגי תשרי של 2020. במקום משפחתיות, חופש ושמחה, מגפת הקורונה הביא לפתחנו סגר נוסף.

גם הפעם, בדומה לסגר הראשון בחופשת הפסח, אנחנו יכולים לחלום ולדמיין את החופשה העתידית שתבוא בימים טובים. אבל בשונה מחודש אפריל, הפעם יש לנו גם את האפשרות להחליט ולנסוע לחופשה קצרה בחו"ל. יוון יכולה להיות אופציה מעולה לשם כך. המדינה עדיין נחשבת לירוקה, כך שמי שיחליט לנסוע (ויציג לשם כך בדיקת קורונה שלילית) לא יצטרך להיכנס לבידוד עם חזרתו ארצה. עם זאת, השבוע יוון הגבילה את מספר הישראלים שיכולים לבקר בה ל-5,000.

ביוון יש 6,000 איים, כ-230 מתוכם מיושבים - ולא במקרה היא נחשבת לאחת מהמדינות האהובות ביותר על תיירים מרחבי העולם. בשבוע שעבר פרסמנו את 10 האיים היוונים הראשונים שנכללו ברשימת האיים הטובים ביותר ביוון לשנת 2020 שפרסם המגזין "CONDE NAST TRAVELLER". והנה החלק השני של כל מה שאתם צריכים לדעת על האיים הכי שווים ביוון. 

1. קפלוניה (Kefalonia)

העירייה אסוס באי היווני קפלוניה  / צילום: שאטרסטוק
 העירייה אסוס באי היווני קפלוניה / צילום: שאטרסטוק

אי ירוק והררי שהתברך בחופי ים מרהיבים. ניתן לטייל בפארק הלאומי שנמצא באי או לבלות בחופשת ים בכפרים אסוס ופיסקארדו, כשבאחרון ממוקמת המלצה הלינה של "CNT" - הריזורט Emelisse השוכן על חוף הים. המלצה אחרת "לנוף מטורף" היא ב-Villa Althea, הממוקמת בקצה צוק המשקיף לים. בפיסקארדו ניתן למצוא וילות להשכרה - מפוארות יותר או עוד יותר.

View this post on Instagram

A post shared by Emelisse Nature Resort (@emelisseresortofficial) on

2. קורפו (Corfu)

רחובות קורפו טאון באי היווני קורפו / צילום: שאטרסטוק
 רחובות קורפו טאון באי היווני קורפו / צילום: שאטרסטוק

מדובר באי שהישראלים מכירים וגם הוא משתייך לקבוצת האיים היוניים. עם מי טורקיז, חול זהוב ונוף ירוק אין פלא שמדובר במוקד משיכה לתיירים. הבתים הבנויים בו מזכירים את אווירת טוסקנה עם השפעות מהקולוניות הצרפתית והבריטית. האי קורפו מחובר ליבשת באמצעות רצועת ים (מצר קורפו).

המלצות הלינה מכוונות ל-Rou Estate בקורפו טאון, מלון חמישה כוכבים עם ספא משובח. וילות להשכרה אפשר למצוא ב-CV Villas או לחובבי ה"הכול כלול" ממליצים על Ikos Dassia, שנפתח ב-2018.

View this post on Instagram

A post shared by CV Villas (@cvvillas) on

3. איתקה (Ithaca) 

נמל קיוני באי היווני איתקה / צילום: שאטרסטוק
 נמל קיוני באי היווני איתקה / צילום: שאטרסטוק

אי ירוק המיושב בחלקו. למרות שזהו ביתם של אלים מהמיתולוגיה היוונית, הוא נותר באופן יחסי מתחת לרדאר התיירותי. ברחבי האי פזורים חופים ומפרצים טורקיזיים שמשתלבים עם יערות בהם אפשר לצאת למסעות רגליים.

המלצות הלינה כוללות את The Chapel, וילה מבודדת עם גישה לחוף פרטי ולסירה פרטית והמלון האקולוגי Levendis Estate שמיועד גם למשפחות.

View this post on Instagram

A post shared by IthacaTravel - Visit Ithaca 🇬🇷 (@ithacatraveloffice) on

4. פולגנדרוס (Folegandros)

חוף אגאלי באי היווני פולגנדרוס / צילום: שאטרסטוק
 חוף אגאלי באי היווני פולגנדרוס / צילום: שאטרסטוק

פולגנדרוס הוא אי קטנטן השייך לקבוצת האיים הקיקלאדיים והוא יכול לשמש גם לטובת גיחה לאי סנטוריני הסמוך. החופים המרהיבים באי הפסטורלי מתאימים גם לחובבי צלילה ושנורקלינג. בבירה חורה (Chora) פזורים בתי קפה, ברים וטברנות.

המלצות הלינה: מלון הבוטיק Anemomilos הממוקם על צוק הכולל סוויטות וחדרי משפחה, בריכה ונוף מטורף. מלון Anemi על חמשת הכוכבים שלו והבריכה שסביבה פזורים החדרים המפוארים.

View this post on Instagram

A post shared by Anemomilos Boutique Hotel (@anemomilosfolegandros) on

5. סירוס (Syros)

העירייה ארמופוליס באי היווני סירוס / צילום: שאטרסטוק
 העירייה ארמופוליס באי היווני סירוס / צילום: שאטרסטוק

גם סירוס הוא אי בים האגאי מקבוצת האיים הקיקלאדיים. ההיסטוריה של האי הותירה בו סממנים איטלקיים (בפיאצות למשל) וגם בארכיטקטורה שפחות כוללת את הבתים הלבנים המוכרים מאיי יוון. זהו אי רגוע (לא מתאים למי שמחפש חיי לילה סוערים) שבו פזורות טברנות ומסעדות טיפוסיות.

המלצות הלינה כוללת את הווילות האקולוגיות "The Good Life", השוכנות במבנים בני 200 שנה והממוקמות במרחק של 5 דקות הליכה דרך מטעי הזית לחופי הים. בצד הים אפשרת למצוא את ה-Xenon Apollonos, מלון בוטיק קטנטן עם חלונות ענק הפונים לים.

View this post on Instagram

A post shared by The Good Life (@goodlifegreece) on

6. זקינטוס (Zakynthos)

חוף נבגיו באי היווני זקינטוס. בחוף ישנה ספינה טרופה / צילום: שאטרסטוק
 חוף נבגיו באי היווני זקינטוס. בחוף ישנה ספינה טרופה / צילום: שאטרסטוק

זקינטוס (או זנטה) הוא אי נוסף שמוכר לישראלים בזכות טיסות ישירות, שהופעלו בימים יפים יותר מנתב"ג לאי ששייך לאיים היוניים. באי, שממתג את עצמו כהירוק ביותר ביוון, ניתן למצוא שמורת הטבע וחופי ים היפים, לרבות חוף הסירה הטרופה או חוף צבי הים.

המלצות הלינה מכוונות למתחם יוקרה המונה שמונה וילות בשם Porto Zante, שממוקם מעל מפרץ פריסטין ומתאים למשפחות עם ילדים בזכות הספורט הימי המגוון שהוא מציע. עוד מלון המומלץ למשפחות הוא ה-Peligoni Club. לא רחוק משם נמצאים ה-Zante Maris Suites וה-Olea All Suite Hotel, מלונות פינוק ויוקרה שמתאימים לנופשים בלי ילדים.

View this post on Instagram

A post shared by Olea All Suite Hotel (@oleaallsuitehotel) on

7. סימי (Symi) 

האי היווני סימי / צילום: שאטרסטוק
 האי היווני סימי / צילום: שאטרסטוק

האי סימי ממוקם בים האגאי בסמוך לחופי טורקיה. יש שמגדירים את הנמל שבו כיפה ביותר ביוון. זהו אי קטנטן שמושך תיירים לא רק בגלל "שרימפס סימי", שנמשים מהים שסביב לאי, אלא בגלל הארכיטקטורה ה"ניאו-קלאסית" וחופי הים הפזורים באי וצוקי הסלעים שמתרוממים מתוכם. אפשר גם לטייל באקרופוליס (זהירות 500 מדרגות) בעיר שהוגדרה כשמורה לאומית.

המלצת הלינה היא למלון The Old Markets - מלון ה-5 כוכבים היחיד באי, שבו רק 10 חדרים. המלצה נוספת היא  למלון Emporio הפשוט יותר והמונה 5 חדרים על שפת הים.

View this post on Instagram

A post shared by Emporio Symi (@emporiosymi) on

8. נאקסוס (Naxos)

שער פורטרה הקדום באי היווני נאקסוס / צילום: שאטרסטוק
 שער פורטרה הקדום באי היווני נאקסוס / צילום: שאטרסטוק

חובבי חופי הים בעלי החול המוזהב ימצאו בדיוק את מה שהם מחפשים באי הזה. ולא רק הם - גם חובבי הנוף ההררי והסלעי ימצאו את מבוקשם באי, שהוא הגדול בקבוצת האיים הקיקלאדיים. באי פזורים אתרים היסטוריים רבים וכפרים קטנים ומקומיים וממנו אף מייצאים תפוחי אדמה, גבינות, שמיר וגם את ליקר הלימון המקומי: קיטרון.

המלצות לינה: Corona Borealis, מתחם המונה שבעה חדרים ובריכה שממנה אפשר להשקיף על השקיעות המרהיבות או מלון הבוטיק Kavos, שהוא קומפלקס של וילות לבנות במרחק של כ-400 מטרים מקו החוף.

View this post on Instagram

A post shared by Kavos Hotel Naxos (@kavoshotelnaxos) on

9. טינוס (Tinos)

הנמל באי טינוס  / צילום: שאטרסטוק
 הנמל באי טינוס / צילום: שאטרסטוק

באי הזה פזורים כ-50 כפרים יווניים עם מבנים טיפוסיים וסמטאות צרות. זהו השכן השקט (יחסית) של האי מיקונוס (מרחק של רבע שעה מפריד בין האיים) וגם חופי ים מבודדים אפשר למצוא בו, לרבות חופים לגולשי רוח. באי ממוקמת גם הכנסייה פאנאגייה אוואיליסטריה שחשובה למאמינים האורתודוקסים, שהם חלק מתמהיל המבקרים באי.

המלצות הלינה הן למקום אירוח נחבא הנמצא במעלה הגבעה באי, Xinara House, מלון השוכן במבנה היסטורי המשלב עתיק עם חדש. במרפסות אפשר לזלול מזון אורגני וללגום יין מקומי בין שיעור פילאטיס ליוגה. מקום נוסף הוא Hipaway - מתחם וילות בסגונות שונים.

View this post on Instagram

A post shared by Xinara House (@xinarahouse) on

10. אסטיפליה (Astypalea)

האי היווני אסטיפליה. בראש ההר ישנו מבצר / צילום: שאטרסטוק
 האי היווני אסטיפליה. בראש ההר ישנו מבצר / צילום: שאטרסטוק

אי קטן מאיי הדודקאנס והוא מציע חופשה שקטה ורומנטית במרחק של שעה טיסה מאתונה. סמטאות אבן לבנות וטברנות פזורות באי, שבנקודה הגבוהה שבו ממוקם מבצר. את השיוט בין החופים העוטפים את האי אפשר גם לעשות בהשכרת סירת מנוע קטנה ולמצוא גם פיסת חוף מבודדת. על הדרך אולי גם תגיעו ללגונה בשם Vathy שם נמצא גרפיטי אירוטי מלפני 2,500 שנה, במקום יש גם טברנה.

המלצות הלינה: מתחמי הווילות Melograno או Oltre Mare ולו בגלל הכחול האינסופי הנשקף מהן.

View this post on Instagram

A post shared by Melograno Villas (@melogranoluxuryvillas) on