הסטארט-אפ הרפואי איידוק גייס 20 מיליון דולר

עד היום גייסה החברה, המפתחת ומשווקת תוכנות בינה מלאכותית לעיבוד תמונות רפואיות, 60 מיליון דולר • המנכ"ל אלעד וולך: "חושב שתהיה קונסולידציה בתחום שלנו, כי המצב המימוני דוחף לזה. חברות הענן עשויות להיות רוכשות פוטנציאליות"

חברת Aidoc (איידוק), המפתחת ומשווקת תוכנות בינה מלאכותית לעיבוד תמונות רפואיות, הודיעה על גיוס של 20 מיליון דולר. עד היום גייסה החברה סכום כולל של 60 מיליון דולר.

"סבב הגיוס הקודם שלנו נועד לתחילת מכירות ואישורים רגולטוריים", אמר ל"גלובס" מנכ"ל החברה אלעד וולך. "וכעת אחרי שיש לנו אישורי FDA לפענוח תמונות הדמיה בשישה תחומים, אנחנו מתרכזים בהגדלת המכירות. שמנו לעצמנו יעד להגיע בזכות גיוס ההון הזה להתקנת המערכות שלנו ב-500 בתי חולים, ואנחנו לא רחוקים מכך". המשקיעים בחברה הם Square Peg, מאגמא, Emerge ,TLV Partners והמשקיע הפרטי דני הדר.

"ייתכן ונראה בעתיד הנפקה"

"בתקופת הקורונה חששנו מאובדן הכנסות, כאשר בתי החולים הפחיתו חלק מן הפעילות שלהם בתחומים שאינם קורונה", סיפר וולך. "אולם הפעילות הזו חזרה מהר יותר מכפי שבתי החולים חזו, ופתאום נוצר להם צוואר בקבוק של חולים שחזרו לטיפולים ובדיקות אחרי תקופת הסגר, והם פנו אלינו כדי שנעזור להם לפענח את ההדמיות באמצעות הטכנולוגיה שלנו. לכן ברבעון הראשון-שני הייתה לנו קצת ירידה בפעילות, אבל ברבעון השלישי זה ממש קפץ. תרם לכך גם שינוי גישה, פתיחות גוברת להטמעה של פתרונות בינה מלאכותית. בתי החולים מוכנים היום להשקיע בכל מוצר שיעזור להם להתמודד עם הגל הבא, או עם כל הפתעה לא צפויה שתגיע".

באילו תחומים המוצרים שלכם הכי מבוקשים?
"בעיקר בדימומים בראש ובתסחיף ריאתי. אלה גם תחומים שמעוררים עניין בתקופת הקורונה, גם משום שהקורונה יכולה לגרום לקרישי דם, שיכולים להפוך לשבץ מוחי ותסחיף, וגם משום שחשובה האבחנה המבדלת, למשל בין קוצר נשימה שקשור לקורונה לבין קוצר נשימה שנובע מתסחיף".

מה נמצא בצנרת הפיתוח שלכם?
"עד היום השקנו מוצר חדש - כלומר יישום של הטכנולוגיה שלנו לתחום חדש, כולל כל חבילת השירות לכך - כל שלושה חודשים, ואנחנו מקווים להמשיך בכך. עד היום המוצרים שלנו היו ממוקדי חירום, כאשר ברור מדוע במקרה הזה הבינה המלאכותית חשובה לקיצור זמן ההגעה לאבחון ולהרמת דגלים אדומים לגבי ההדמיות הממתינות בתור. כעת אנחנו לקראת קו ראשון של פיתוחים לרפואה חשובה אבל פחות דחופה, למשל בתחום הסרטן".

ישראל היא מובילה של שוק הבינה המלאכותית להדמיה, עם כמה חברות בולטות בתחום. איך אתה רואה את השוק הזה מתפתח? יהיו מיזוגים בין חברות בתחום? או רכישות?
"אני חושב שתהיה קונסולידציה, כי אין ברירה. המצב המימוני בשוק דוחף לזה. התחושה היא ששערי המימון נסגרים כי בעבר זה היה שוק של הבטחות, וכעת חברות מסויימות, שהצליחו להגשים את ההבטחות ולרשום הכנסות, מרכזות את רוב העניין של המשקיעים, על חשבון חברות פחות מתקדמות. מבחינתנו ייתכן ונראה בעתיד הנפקה, ייתכן רכישה, בכל מקרה יהיה מעניין".

מי יכול להיות רוכש פוטנציאלי? חברות הדמיה? אולי דווקא חברות ענן?
"רוכשת מתחום הענן היא בהחלט אפשרות. הנה גם נטפליקס התסבר שבסופו של דבר היא חברת מידע בענן בעיקר, בשל הכמויות האדירות של המידע שעובר דרכה. גם אנחנו כאלה - עוברים אצלנו פטות (פטהבייט) על גבי פטות של מידע. אנחנו מעניינים גם לחברות הענן משום שאנחנו נמצאים בתוך בתי החולים, וזה שוק שמאוד מעניין אותן וקשה להן יותר לחדור אליו. קל להן יותר להגיע לצרכן סופי".