סנגורי נתניהו: "הפרקליטות מתחמקת מלמסור את סדר העדים"

הפרקליטות פרמה אתמול הודעה לגבי סדר העדת העדים בתיק החל מינואר 2021 • אך לטענת הסנגורים, "משמעותה של הודעת הפרקליטות - שהיא מבקשת לנהל את ההליך הפלילי תוך שמירת כוחותיה העודפים על פני הנאשמים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון, לע"מ

רה"מ בנימין נתניהו ושל שאול אלוביץ, לשעבר בעל השליטה בבזק, ורעייתו איריס המואשמים בשוחד בתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה), שלחו לבית המשפט את תגובתם להודעת הפרקליטות בנוגע לסדר העדת העדים בתיק החל מינואר 2021. לדברי הסנגורים, הפרקליטות לא מבצעת את הוראות ביהמ"ש ומתחמקת מלמסור את סדר העדים בתיק. נתניהו והזוג אלוביץ מבקשים לחייב את הפרקליטות להודיע בפירוט מהו סדר הבאת כל עדי התביעה, וכן למסור תיעוד מדויק של ראיונות העדים שהיא עורכת מיד לאחר עריכתם.

הפרקליטות הודיעה לסנגורים כי היא מחלקת את העדים בתיקי רה"מ לארבע "קבוצות דיונים", ומסרה לסנגורים את סדר הבאת העדים בתיק בקבוצת הדיונים הראשונה, בהם בכירים לשעבר לשעבר במשרד התקשורת ובאתר "וואלה". בין היתר, נמסר כי יעידו, מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, מנכ"לי משרד התקשורת לשעבר, אבי ברגר ועדן בר טל, ועד המדינה ניר חפץ. אולם הפרקליטות הודיעה כי עשויים לחול שינויים בסדר העדים בשל אילוצים טכניים ואחרים.

סנגורי אלוביץ כתבו לביהמ"ש כי "למרות שמועד ההוכחות בפתח מוסיפה המדינה להקשות ככל יכולתה להיערכות ההגנה למשפט". לטענת עוה"ד ז׳ק חן ומיכל רוזן-עוזר, "משמעותה של הודעת הפרקליטות - שהיא מבקשת לנהל את ההליך הפלילי תוך שמירת כוחותיה העודפים על פני הנאשמים: בדרך שבה מבקשת הפרקליטות לנהל את ההליך היא תוכל להפתיע את הנאשמים, לפני העדת העדים, הן ביחס לסדר העדת העדים והן ביחס למסמכים שיוצגו בחקירתם".

גם סנגוריו של נתניהו, עוה"ד בעז בן צור וגיא רוה, טענו כי הפרקליטות לא קיימה את הוראת בית המשפט ועשתה דין לעצמה. "החלטת ביהמ"ש הורתה לפרקליטות להודיע להגנה את סדר העדת העדים. כזאת לא נעשה".

סנגורי הנאשמים אף מותחים ביקורת על הודעת הפרקליטות כי ייתכן שתכניס לתוך קבוצת העדים הראשונה חוקרי משטרה ורשות ני"ע, אשר בשלב זה זהותם איננה ידועה להגנה.

***חזקת החפות. יודגש כי גם לאחר הגשת כתב אישום נגדו, רה"מ בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות .