האקזיט של ערן זהבי: ימכור בניין ברחובות לקופת חולים מכבי

לדברי שותפו של זהבי, אבי ארביב, שווי העסקה שנחתמה אתמול עומד על כ-180 מיליון שקל • בקופת החולים אישרו את קיום העסקה ומסרו כי בכוונתם להפעיל במקום מעבדות

ערן זהבי / צילום: רויטרס / Ronen Zvulun
ערן זהבי / צילום: רויטרס / Ronen Zvulun

עסקת נדל"ן ענקית לשחקן נבחרת ישראל בכדורגל ערן זהבי ולשותפו אבי ארביב. השניים מכרו לקופת חולים "מכבי" בניין בפארק הורוביץ ברחובות שבו יפעלו מעבדות, כך נודע ל"גלובס". מדובר במבנה בן שש קומות, שיכלול גם חניה תת קרקעית. הבניין שבנייתו טרם החלה, ייבנה על קרקע שנמצאת בסמוך לתחנת הדלק סונול, ורחוב מוטי קינד, שבפארק התעסוקה.

לפי הערכות הפרויקט יאוכלס בעוד כארבע עד חמש שנים. מדובר בעסקה לא שגרתית מבחינת ההיקף הכספי שלה, עבור גוף כמו קופת חולים. עם זאת גורם שמכיר את התחום הסביר כי היא נדרשה בשל הפעילות המיוחדת שתתבצע במבנה.

אזור פארק העסקים הורוביץ ברחובות / צילום: אייל פישר, גלובס
 אזור פארק העסקים הורוביץ ברחובות / צילום: אייל פישר, גלובס

העסקה שנחתמה אתמול, נעשתה מול חברת "אור ירושלים", שבשליטת חברת הרסוף. באתר האינטרנט השיווקי של הפרויקט נכתב כי "הרצון לקדם את הפרויקט ולזרז את תהליך הבנייה, הוביל לכך שהחברה רכשה את הקרקע עליה היא צפויה לבנות". בעלי השליטה בחברה זו הם כאמור איש העסקים אבי ארביב ושחקן נבחרת ישראל בכדורגל ערן זהבי.

בשיחה שקיים "גלובס" עם ארביב הוא אישר כי העסקה אכן נחתמה אתמול וציין כי היקף העסקה הינו 180 מיליון שקל. לדבריו מחצית מהחברה היא בבעלות זהבי והמחצית השנייה בבעלותו. לדבריו המחיר כולל הן את מרכיב הקרקע והן את הביצוע והגמר. "הם משלמים 95 מיליון שקל על המעטפת ועוד בערך 85 מיליון שקל על המעבדות", אמר ארביב. לדבריו ייתכן והסכום הסופי שתשלם קופת החולים יהיה גבוה יותר בשל בניית חניון בפרויקט.

בקופת החולים אישרו את קיום העסקה, ומסרו: "בזכות ההתקדמות הטכנולוגית ושיפורים תפעוליים החליטה מכבי להקים מעבדה חדשה שתיתן מענה מיטבי לצרכים של חברי מכבי". בקופת החולים סירבו להתייחס למחיר העסקה.