עסקת ענק בשוק הגיימינג: מיקרוסופט רוכשת ב-7.5 מיליארד דולר את בת'סדה

בת'סדה מפתחת כמה מסדרות משחקי הווידיאו המצליחות בתעשייה, כמו דום ו-Fallout • פעילות המשחקים של מיקרוסופט מ-15 בתי סטודיו כיום ל-23 אחרי סיום העסקה

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה / צילום: Associated Press
מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה / צילום: Associated Press

חברת מיקרוסופט הודיעה היום (ב') כי הגיעה להסכם לרכוש את זנימקס מדיה, החברה האם של מפתחת המשחקים בת'סדה (Bethesda), תמורת 7.5 מיליארד דולר במזומן. בת'סדה היא המפתחת של כמה מסדרות משחקי וידיאו המצליחות בתעשיית הגיימינג כמו דום, The Elder Scrolls (מגילות הזקנים) ו-Fallout.

העסקה מגיעה בתקופה שבה העניין במשחקי וידיאו מזנק לאור מגפת הקורונה, שמשאירה אנשים בכל העולם בבית.

במסגרת העסקה, תרכוש מיקרוסופט גם את המשרדים ובתי הסטודיו של זנימקס מדיה עם 2,300 עובדים. בכך תגדל פעילות המשחקים של מיקרוסופט מ-15 בתי סטודיו כיום ל-23 אחרי סיום העסקה. מיקרוסופט תצרף את סדרות המשחקים של בת'סדה לשירות מנוי המשחקים שלה - Xbox Game Pass.

לפי הודעת מיקרוסופט, העסקה צפויה להיסגר סופית ברבעון השני של שנת הכספים 2021. מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה אמר כי גיימינג הוא "הקטגוריה הרחבה ביותר בתעשיית הבידור", וציין כי יותר מ-3 מיליארד בני אדם בעולם משחקים משחקי וידיאו.

מיקרוסופט צפויה לשחרר בסתיו הקרוב שתי קונסולות Xbox חדשות - קונסולה מסדרת X וקונסולה מסדרת X. העסקה יכולה לתת למיקרוסופט יתרון אל מול המתחרה סוני פלייסטיישן, שגם היא מתכננת השקת קונסולה חדשה מבחינת קטלוג המשחקים, אף שהצדדים עדיין לא הגיעו להסכמה לגבי ההפצה של משחקי בת'סדה בקונסולות מתחרות.

מנהל השיווק של בת'סדה פיטר הינס מסר בהודעה כי "אנחנו עדיין עובדים על אותם משחקים שעבדנו עליהם אתמול, שנבנה על ידי אותם בתי סטודיו, והמשחקים האלו יופצו על ידנו"