קמפוס אוניברסיטת בר אילן יחולק בין תחומי השיפוט של רמת גן וגבעת שמואל

קץ לסכסוך? במשך שנים, גבעת שמואל דרשה לקבל את האוניברסיטה כולה אל תחומה בשל סמיכותה הגאוגרפית • ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה: "גם את החלקים הקטנים והלא אקדמאים שנלקחו זה רק עניין של זמן עד שהם יוחזרו לר"ג"

אוניברסיטת בר אילן/ צילום:Shutterstock   א.ס.א.פ קרייטיב
אוניברסיטת בר אילן/ צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

ועדת הגבולות של משרד הפנים בראשותו של גבריאל מימון הודיעה כי היא ממליצה לחלק את קמפוס אוניברסיטת בר אילן בין תחומי השיפוט של הערים רמת גן וגבעת שמואל. מדובר בהמלצה ששמה קץ לסכסוך ארוך שנים שבמוקדו הדרישה של גבעת שמואל לקבל את האוניברסיטה כולה אל תחומה בשל סמיכותה הגאוגרפית. בסה"כ מוצע להעביר לגבעת שמואל 208 דונם מתוך 580 הדונם של שטחי האוניברסיטה.

ועדת הגבולות ממליצה שאזורי הקמפוס המשמשים לפעילות אקדמית יישארו בתחום השיפוט של רמת גן, ואילו אזורי הקמפוס שבהם שימושים "עם הפנים לציבור" יעברו לתחום גבעת שמואל. אזורים אלה כוללים את כל הרחובות שמחוץ לקמפוס, אודיטוריום וואהל, בית הספר הטכנולוגי אמי"ת בר אילן, אזור מעונות הסטודנטים החדשים ומרכז הספורט המתוכנן, ועוד 63 דונם בתחום הקמפוס הוותיק.

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה, הכהן הגיב על העניין בפוסט שפירסם היום (ג') בצהריים בפייסבוק: "החשוב מכל - רמת גן נותרה עיר אוניברסיטאית. כמו כן, האוניברסיטה ניצלה מניצול והדרדרות של עיר קטנה שרצתה להפוך אותה לפרה חולבת. גם את החלקים הקטנים והלא אקדמאים שנלקחו זה רק עניין של זמן עד שהם יוחזרו לר"ג, שהרי לגבעת שמואל אין זכות קיום כעיר עצמאית. זו הרי פיקציה של עסקנות פוליטית ותו לא".

ראש העיר גבעת שמואל, יוסי ברודני, מסר בתגובה כי "הוועדה הגאוגרפית קיבלה היום את עמדתה של עיריית גבעת שמואל, והחליטה שאוניברסיטת בר אילן הנה מובלעת בתוך העיר וחלק בלתי נפרד ממנה, ולכן יש לעשות צדק עם תושבי העיר.

"על פי המלצת הוועדה, שטחי המעונות החדשים ומבנה הסטודנטים, אולם וואהל, תיכון טכנולוגי אמית בר אילן, רחוב מקס ואנה וויב, רחוב זבוטינסקי והכבישים העוטפים את האוניברסיטה ועוד, יעברו לשטחה של גבעת שמואל.

"מדובר בהישג מרשים בהחלט ובצעד ראשון להשגת היעד, שכן עמדת העירייה הנה כי כל האוניברסיטה צריכה להיות שייכת לגבעת שמואל, ורק פתרון כזה יוכל לתקן את העוולות הקיימות היום בשטח ולתת מענה אמיתי, מיטבי וצודק הן לתושבי העיר גבעת שמואל, הן לסטונדטים והן לאוניברסיטה עצמה.

"אני קורא לכבוד שר הפנים, אריה דרעי, להשלים את עבודת הוועדה ולקבל החלטה להעביר את כל שטח האוניברסיטה לתחומי העיר גבעת שמואל".

ממשרד הפנים נמסר כי "המלצות הוועדה הגאוגרפית מרכז בעניין שינוי גבולות באזור אוניברסיטת בר אילן הועברו להתייחסות הרשויות המקומיות. בהמשך יוגשו ההמלצות יחד עם עמדות הרשויות למנכ"ל המשרד שיגבש את עמדתו ויעבירה להכרעת שר הפנים".