גנץ נפגש עם קושנר: נמשיך לקדם יציבות במזרח התיכון

שר הביטחון נפגש עם יועצו וחתנו של נשיא ארה"ב בבית הלבן • גנץ ייפגש בהמשך עם שר ההגנה האמריקני מארק אספר, כדי לדון בין היתר בסוגיית מכירת מטוסי ה-F35 לאיחוד האמירויות

שר הביטחון בני גנץ וג'ארד קושנר / צילום: משרד הביטחון
שר הביטחון בני גנץ וג'ארד קושנר / צילום: משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ נפגש בבית הלבן עם יועצו וחתנו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר. גנץ אמר כי סוכם להמשיך לפעול יחדיו כדי לקדם יציבות במזרח התיכון באמצעות נורמליזציה עם מדינות נוספות. הוא הביע הוקרה על מאמציה של ארצות הברית להבאת שלום ועל מחויבותה לעליונות הביטחונית של ישראל.

בפתח הפגישה הודה גנץ לקושנר על המאמצים וההישגים יוצאי הדופן שלו ושל הממשל האמריקאי לכונן שלום ויציבות במזרח התיכון, אשר הביאו בין היתר להסכמי אברהם.

השניים דנו בדרכים לקדם הסכמים נוספים, שיבטיחו את יציבות האזור תוך שמירה על ביטחונה של ישראל כאבן יסוד בתהליך.

גנץ הדגיש בתום הפגישה כי ההישגים ההיסטוריים הללו בהובלת הממשל האמריקאי, ממחישים את החשיבות ואת עומק הידידות בין ישראל לארה"ב. ידידות שמבוססת על השאיפות, הערכים והאינטרסים המשותפים של המדינות, המהווה עוגן חשוב ליציבות האזורית והעולמית.

גנץ נפגש גם עם היועץ לביטחון לאומי רוברט אוברייאן. בפגישה הדגיש שר הביטחון, כי מערכת הביטחון בישראל מגבה ומעריכה את מדיניות הלחץ שמובילה ארה"ב למול איראן בחזית הבינלאומית, ובשיתוף הפעולה ההדוק עם ישראל בנושא.

גנץ הוסיף, כי ישראל תמשיך לפעול מול ההתבססות האיראנית בסוריה ובמזרח התיכון, וכי התוקפנות האיראנית אינה נפסקת גם בתקופה זו.

שר הביטחון נפגש גם עם שר ההגנה האמריקני מארק אספר, ועל הפרק הייתה ככל הנראה סוגיית מכירת מטוסי ה-F35 לאיחוד האמירויות. ישראל הרשמית מתמידה בהתנגדותה לכך, אבל לפי פרסומים שונים ארצות הברית נחושה להשלים את העסקה לפני סוף השנה.

בתום הפגישה מסר גנץ כי בפגישה דנו השניים בסוגיית היתרון האיכותי של ישראל ובמאבק מול ההתעצמות האיראנית.