שיא במספר הנדבקים מאז פרוץ מגפת הקורונה: 6,782 מאומתים ביממה

זאת מתוך 59,169 בדיקות שבוצעו • 11.6% מהנבדקים אותרו כחיוביים - מהנתונים הגבוהים ביותר עד כה • חשש מפני גל פטירות בחודשים הקרובים

הצוות הרפואי במחלקת קורונה בבית חולים רמב"ם מתרגל טיפול בחולה קורונה עם מכונת הנשמה. הכניסה לגל השני הצריכה כוננות גבוהה מצד מחלקות הקורונה בישראל / צילום: Oded Balilty, Associated Press
הצוות הרפואי במחלקת קורונה בבית חולים רמב"ם מתרגל טיפול בחולה קורונה עם מכונת הנשמה. הכניסה לגל השני הצריכה כוננות גבוהה מצד מחלקות הקורונה בישראל / צילום: Oded Balilty, Associated Press

מספר חולי הקורונה שאומתו ביום אחד בישראל הגיע אתמול לשיא; 6,782 מאומתים חדשים מתוך 59,169 בדיקות. מדובר אמנם במספר גבוה מאוד של בדיקות, אך 11.6% מהנבדקים אותרו כחיוביים - מהנתונים הגבוהים ביותר עד כה.

משרד הבריאות לא עדכן ביממה האחרונה את נתוני התחלואה המתפרסמים עבור הציבור בלוח הבקרה שלו, אך המספר הגבוה משקף תחלואה סמויה בהיקף גדול בקרב האוכלוסייה. בימים האחרונים בוצעו פחות בדיקות בשל ימי החג, אך כעת כאמור ניגשו ישראלים רבים יותר להיבדק.

חשוב לציין כי מספר הבדיקות שנעשות בישראל באופן יחסי למספר תושבים נחשב לגבוה ושבישראל, בניגוד לרוב העולם, בודקים מתחילת השבוע שעבר, רק את החשודים כנדבקים, קרי, סימפטומטים או מי שהיו במגע עם נדבקים - מה שיכול להסביר את השיעור הגבוה של הבדיקות החיוביות. כך לדברי התא"ל האחראי על כך.

היום בשעה 11:30 יתכנס קבינט הקורונה במטרה לדון בצעדים להידוק הסגר, זאת לאחר שבתום דיון של 9 שעות שהתקיים אתמול, לא הושגה בקרב השרים הסכמה בנוגע לסוגיית ההפגנות, ולא התקבלה החלטה.

ואולם, הוחלט לאמץ את ההצעה של השר גבי אשכנזי להקים צוות בין-משרדי שיגבש מתווה מסודר להפגנות ולתפילות, שיוגש הבוקר לקבינט הקורונה. פרוייקטור הקורונה הציג בדיון את המלצותיו, ובהן צמצום נוסף של מקומות העבודה וצמצום המגזר הציבורי לכדי 50%, איסור התקהלויות, סגירת בתי כנסת ועוד.

עוד פורסם אתמול כי בחודש אוגוסט נרשמה בישראל תמותה עודפת של 10%, עם שיעור פטירות שנמצא מעל לממוצע הרב שנתי בעקביות. העלייה בתמותה נובעת בעיקרה מעלייה בתמותה בבני 65 ומעלה, ובמיוחד בקרב בני 75 שנים ומעלה. הנתונים פורסמו במסמך של משרד הבריאות שהוצג אתמול בפני קבינט הקורונה, לאור הגידול המהיר בתחלואה בישראל והחשש מפני גל פטירות בחודשים הקרובים.