מניות ההייטק משכו את וול סטריט לעליות בסיום; אנלייבקס זינקה ב-48%

מדד מנהלי הרכש לסקטור התעשייה בארה"ב עמד בספטמבר ברמה של 55.4 נק' • פייבר קפצה בכ-8% לשיא חדש, וויקס עלתה ב-5.7% וטסלה ב-4.5%

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית, בהובלת מניות ההייטק שמשכו את מדד הנאסד"ק לעלייה של כ-1.4% בסיום.

מניית אנלייבקס הישראלית זינקה ב-47% במחזור ענק לאחר שהחברה דיווחה היום על תוצאות חיוביות בניסוי קליני ב-Allocetra לטיפול בחולי קורונה במצב קשה/קריטי. הניסוי הקליני כלל 5 חולי קורונה, 3 מהם במצב קשה ו-2 נוספים במצב קריטי. כל חמשת החולים החלימו לחלוטין.

עוד בלטו בעליות חדות מניות פייבר  שקפצה לשיא חדש, וויקס ולמונייד 

20:05

מגמה חיובית בוול סטריט, על רקע דיווחים בנוגע לעסקת חבילה ותמריצים חדשה לצורך תמיכה בכלכלה.  המדדים המובילים עולים בשיעורים של עד 1.2%.

טסלה  בולטת בעלייה של 4% ואמזון  עולה ב-2% על רקע המלצה חיובית שהמניה קיבלה מבית ההשקעות פיבוטל, עם מחיר יעד של 4,500 דולר למניה.

עוד בולטות בעליות חדות מניות בואינג  וניקולה. 

18:35

מגמה חיובית בוול סטריט, על רקע דיווחים בנוגע לעסקת חבילה ותמריצים חדשה לצורך תמיכה בכלכלה.  המדדים המובילים עולים בשיעורים של עד 1.2%. באירופה ננעלו היום המדדים המובילים במגמה מעורבת. 

אנלייבקס מזנקת ב-43% לאחר תוצאות טובות בטיפול בחולי קורונה קשים.

עוד בולטות בעליות חדות בקרב המניות הישראליות סייברארק , וויקס , נובה וסולאראדג'. 

17:20

מגמה חיובית בוול סטריט. המדדים המובילים עולים בשיעורים של עד 0.9%.

לפני זמן קצר פורסם בארה"ב כי מדד מנהלי הרכש לסקטור התעשייה בארה"ב עמד בספטמבר ברמה של 55.4 נק', לעומת צפי כלכלנים לנתון ברמה של 56 נק'. 

מניית פייבר  הישראלית מזנקת לשיא חדש. 

16:30

מגמה חיובית נרשמת בפתיחת המסחר בוול סטריט. עליות בולטות נרשמות במניות טסלה , פייסבוק  ואמזון.

אנלייבקס תרפיוטיקס  מזנקת לאחר שהחברה דיווחה היום על תוצאות חיוביות בניסוי קליני ב-Allocetra לטיפול בחולי קורונה במצב קשה/קריטי. הניסוי הקליני כלל 5 חולי קורונה, 3 מהם במצב קשה ו-2 נוספים במצב קריטי. כל חמשת החולים החלימו לחלוטין מהמצב הקודם.

15:30

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב הסתכמו בשבוע האחרון בכ-837 אלף, לעומת צפי לכ-850 אלף תביעות. 

קצב האינפלציה השנתי (PCE) באוגוסט עמד על 0.3%-, וההכנסה האישית רשמה ירידה של 2.7%. 

15:00

אנלייבקס הישראלית (סימול: ENLV) דיווחה היום על תוצאות חיוביות בניסוי קליני ב-Allocetra לטיפול בחולי קורונה במצב קשה/קריטי. הניסוי הקליני כלל 5 חולי קורונה, 3 מהם במצב קשה ו-2 נוספים במצב קריטי. כל חמשת החולים החלימו לחלוטין מהמצב הקודם ושוחררו מבית החולים אחרי 5.5 ימים (חולים במצב קשה) ו-8.5 ימים (חולים במצב קריטי) בממוצע, לאחר תחילת קבלת הטיפול ב-Allocetra. כל החולים קיבלו תוצאה שלילית בבדיקת הקורונה במועד השחרור. לא דווח על תופעות לוואי חמורות כתוצאה מהטיפול ב-Allocetra, והטיפול הוגדר כסביל. מניית החברה מזנקת בכ-100% בטרום-מסחר בניו יורק.

14:40

האיחוד האירופי הודיע כי החל בהליכים משפטיים נגד בריטניה, בשל העובדה כי הממשלה העבירה בפרלמנט חוק הנוגד למעשה את הסכם ה"ברקזיט". ההודעה פורסמה הבוקר לאחר שבריטניה לא השיבה לדרישה מצד בריסל לעצור את הליכי החקיקה. ההליך מאשים את בריטניה בהפרת חובותיה, והוא עשוי להגיע לבית המשפט האירופי הגבוה לצדק. בריטניה כפופה לפסיקות בית משפט זה עד ה-31 בדצמבר 2020, והוא עשוי להטיל קנסות גדולים אם ימצא שיש סיבה לתלונה מצד נציבות האיחוד האירופי.

13:22

לקראת הבחירות בארה"ב שייערכו בתחילת נובמבר, ולאחר העימות הראשון בין המועמדים שנערך השבוע, כלכלני בנק פועלים כותבים כי "ההבדלים בין המועמדים
לנשיאות בארה"ב מחדדים את אי -הוודאות לגבי היום שאחרי הבחירות. קיים
חשש שבנסיבות הקורונה הנוכחיות ייווצרו קשיים מסוימים בתהליך ההצבעה ע"י
הציבור, מה שהביא את הנשיא טראמפ להודיע שהוא לא מוכן להתחייב שיקבל
כל תוצאה שתתפרסם לאחר ספירת הקולות - סיטואציה שהיא אולי הגרועה
ביותר מבחינת השווקים, כי אין תמימות דעים איזו מפלגה טובה יותר לשווקים
הפיננסיים".

12:22

מנייתה של ענקית התרופות באייר צונחת בכ-10% לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח. החברה עשויה לבצע מחיקות של 11.7 מיליארד דולר בשווייה של חטיבת החקלאות. להערכתה, האפקט השלילי של נגיף הקורונה על מגזר החקלאות יהיה חמור מהצפוי.

10:00

המסחר באירופה נפתח בעליות. הדאקס מוסיף 0.5% לערכו, הקאק עולה ב-1.3% והפוטסי מטפס ב-0.85%%.

חברת האופנה H&M דיווחה כי החמור ביותר בנוגע למשבר הקורנה מאחוריה, והציגה דוחות טובים לרבעון השלישי של השנה. הרווח הנקי הסתכם ב-1.82 מיליארד קרונה שבדית (202.7 מיליון דולר) ברבעון השלישי של השנה. זאת לעומת 3.86 מיליארד דולר שנה מקבילה אשתקד. התחזיות של השוק היו 1.41 מיליארד קרונה.

08:00
המסחר באסיה מתנהל ברובו בעליות מלבד הבורסה ביפן שם הופסק המסחר. בורסות סין הונג קונג וקוריאה סגורות היום לרגל חג.

הופסק המסחר בבורסה בטוקיו, יפן, בשל תקלה טכנית. הבורסה בטוקיו (TSE) מסרה כי הגורם להשעיית כל המסחר במניות ביפן הינו תקלה תכנית והמסחר יופסק לכל היום ולא ברור מתי הבורסה תוכל לשחזר את מערכותיה.

בוול סטריט החוזים העתידיים מטפסים בעד 0.7% בשעה זו. אמש המסחר ננעל בעליות סביב התקווה להשגת הסכמה על חבילת תמריצים נוספת לכלכלה האמריקאית בצל הקורונה. מדד S&P 500 עלה ב-0.8%, הדאו ג'ונס הוסיף 1.2% לערכו ומדד הנאסד"ק עלה ב-0.7%.

בסיכום הרבעון השלישי מדד S&P 500 השלים ראלי של 8.5%, הנאסד"ק זינק ב-11% והדאו ג'ונס עלה ב-7.6%. עם זאת, חודש ספטמבר היה אדום כאשר הנאסד"ק איבד 5.2% בחודש האחרון, הדאו ג'ונס ירד ב-2.3% ומדד S&P 500 איבד 3.9% מערכו.