עוד מותג רכב חשמלי מסין בדרך: טלקאר תייבא לישראל את רכבי SERES החל מהרבעון הראשון של 2021

בשלב הראשון יגיע לכאן רכב הפנאי סרס 3 עם מחיר משוער של 140-150 אלף שקל

חברת "טלקאר", יבואנית קיה, תתחיל לשווק ברבעון הראשון של השנה הבאה את רכבי מותג הרכב החשמלי SERES. המותג הסיני נוסד כשיתוף פעולה בין חברת DFSK לבין קונצרן דונגפנג והוא החל לשווק כלי רכב בתחילת 2020.

בשלב הראשון יגיע לארץ רכב הפנאי החשמלי SERES 3 , שמיועד להתחרות בדגמים חשמליים מתוצרת סין, שכבר מיובאים לישראל, דוגמת GAC GE3 והגרסה החשמלית של MG ZS.

אורכו של הרכב 4.38 מ', רוחבו 1.85 מ' והוא ניצב על בסיס גלגלים באורך 2.65 מ'. הרכב מצויד במנוע חשמלי בהספק 160 כ"ס ובסוללה בקיבולת של כ-53 קילוואט לשעה, שמספקת טווח נסיעה של עד 405 בתקן NDEC או כ-300 קילומטר בתקן WLTP האירופאי המחמיר יותר. הוא תומך בטעינה ביתית או בטעינה מהירה בתחנות ייעודיות, שמאפשרות טעינה של עד 80% מקיבולת הסוללה תוך חצי שעה בלבד.

הרכב עבר תקינה אירופאית לסדרות מוגבלות וייבואו לישראל יתבצע בשלב הראשון על פי הנוהל של משרד התחבורה לייבוא רכב חשמלי בסדרות קטנות, שמאפשר ייבוא של כמה מאות יחידות בשנה. היבואן ישווק את הרכב בשלב הראשון ממתקן נפרד שיוקצה למותג במרכז הלוגיסטי של היבואן במעוין סורק ובמקביל גם באמצעות פלטפורמה דיגיטלית לשיווק אונליין מלא. בנוסף נבחנת האפשרות לפתוח עבור המותג אולם תצוגה נפרד בהרצליה.

בשלב מאוחר בשנה הבאה יותר צפויה להגיע לישראל גם הקרוס-אובר פרמיום החשמלי החדש SERES SF5, שתוכננן מבראשית בארצות הברית כדי להתחרות בטסלה. הפרויקט גם נוהל על ידי אחד היזמים המקוריים של טסלה בארצות הברית.

הגרסה החשמלית המלאה של ה-SF5 נחשפה בשבוע שעבר בתערוכת בייג'ין עם סוללה של 90 קילוואט, טווח נסיעה של כ-500 קילומטר (בתקן WLTP) ומנוע בהספק 341 כ"ס. היא צפויה להיות ממוצבת מול חשמליות פרמיום אירופאיות ותקבל בשנה הבאה תקינה אירופאית מלאה, שתאפשר לשווק אותה ללא הגבלת כמות.