במטרה לגרום שחורים להצביע: לברון ג'יימס גייס 10,000 מתנדבים לקלפיות

כוכב ה-NBA והשדולה לזכויות שחורים בארה"ב החלו את הקמפיין שלהם רק לפני שבועיים וכבר גייסו מעל 10,000 איש להתנדב לעבוד בקלפיות ביום הבחירות • ברחבי ארה"ב, ובייחוד בקהילות של שחורים, קיים מחסור חמור בעובדי קלפיות

לברון ג'יימס מהאל.איי לייקרס / צילום: רויטרס, Robert Hanashiro-USA TODAY Sports
לברון ג'יימס מהאל.איי לייקרס / צילום: רויטרס, Robert Hanashiro-USA TODAY Sports

יותר מ-10,000 איש שהתנדבו לעבוד בקלפיות גויסו על ידי ארגון של כוכב ה-NBA לברון ג'יימס, והשדולה לזכויות שחורים בארה"ב, NAACP, בקמפיין שהחל רק לפני שבועיים במטרה להוציא מצביעים שחורים לקלפיות.

ג'אנל ברד צ'יצ'סטר, ממכון NAACP, מסר שהיוזמים "מתלהבים" ממספר המתנדבים שחתמו על התוכנית, והם רוצים להרחיב אותה. "אנחנו רוצים עוד מתנדבים, ונמשיך לעודד אנשים לחתום להיות עובדי קלפיות כי זה בסיס הדמוקרטיה שלנו", הוא אמר ל-CBS ניוז.

ברחבי ארה"ב, ובייחוד בקהילות של שחורים, קיים מחסור בעובדי קלפיות, והקמפיין של לברון ו-NAACP מנסה לגייס צעירים לעבוד בהן. זה התחיל בתשדיר טלוויזיה במשחקי הפלייאוף של NBA ובפלטפורמות דיגיטליות. התשדיר, שבו הופיעה כוכבת ליגת WNBA צ'ייני אוגוומייק, כיוון את הצופים להצטרף לעבודה בקלפיות דרך הארגון שהקים לברון ג'יימס, "יותר מהצבעה".

כדי לחגוג את ציון הדרך בגיוס עובדי קלפיות, NBA אירחה את עובדי הקלפיות שגויסו על ידי הארגונים כצופים וירטואליים במשחק הראשון בסדרת הגמר בין מיאמי היט ולוס אנג'לס לייקרס שנערך אמש (ד'). לברון ג'יימס שיחק בשורות הלייקרס.

כעת, הקמפיין נערך לשלב הבא של גיוס עובדי הקלפיות - התמקדות בערים שבהן נשאר מחסור בעובדי קלפיות, ביניהן ברמינגהם (אלבמה), שרלוט (צפון קרוליינה), קליבלנד (אוהיו), דטרויט (מישיגן), יוסטון (טקסס), מילווקי (וויסקונסין), פילדלפיה (פנסילבניה) וסאן אנטוניו (טקסס).

הקמפיין כולל גם פרסומת בערי היעד במשך כמה שבועות, ודיוור ישיר בעשר מדינות יעד בדרום ארה"ב. המכתבים יכללו 1.3 מיליון מכתבים מלברון ג'יימס, NAACP ו"יותר מהצבעה".

בנוסף, הם ישלחו ערכות הגנה למצביעים שיכללו מסכה, כפפות חד-פעמיות, מחטאי ידיים וכרטיסי מידע למצביעים.