גילה גמליאל בתגובה על הפרת הסגר: "טעיתי בשיקול דעתי, אשלם את הקנס הנדרש"

על פי דיווח שהתפרסם לראשונה על ידי כתב "הארץ" חיים לוינסון, השרה שנמצאה חיובית לקורונה נסעה ביום כיפור למשפחתו של בעלה המתגוררת בטבריה והתפללה שם בבית הכנסת • בתחילה טענה גמליאל כי נדבקה מהנהג שלה, ורק בהמשך הודתה בפרטים

השרה גילה גמליאל / צילום: רפי קוץ, לע"מ
השרה גילה גמליאל / צילום: רפי קוץ, לע"מ

השרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל מהליכוד הפרה את הנחיות הסגר, נסעה לטבריה ביום כיפור האחרון מביתה בתל אביב, ובנוסף שיקרה בחקירה האפידמיולוגית שנערכה לה לאחר שנמצאה חיובית לקורונה. על פי דיווח שהתפרסם לראשונה על ידי כתב "הארץ" חיים לוינסון, גמליאל נסעה בניגוד להנחיות ביום כיפור לטבריה, שם מתגוררת משפחתה של בעלה, והתפללה שם בבית הכנסת.

עוד על פי הפרסום, תחילה כאשר נמצאה השרה חיובית לקורונה היא שיקרה וטענה כי נדבקה מהנהג שלה - ורק בהמשך הודתה בפרטי המקרה המלאים. במוצאי השבת צייצה השרה בטוויטר כי נדבקה בקורונה וכתבה: "‏הלילה אובחנתי כחיובית לקורונה. אני חשה בטוב ומקווה להחלים במהירות בעזרת השם. שבוע טוב ורפואה שלמה לכל חולי ישראל".

תגובה מהשרה גמליאל נמסרה רק אחה"צ היום: "פעלתי במגבלות הסגר כדי להמשיך בפעילותי הציבורית השוטפת ולאור היותי במקביל אם לבנות קטנות, והרצון שלי לשלב בין השניים. אני מבינה שבתקופה זו שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה, טעיתי בשיקול דעתי והיה מקום לנהוג אחרת. אני מבקשת להתנצל על כך בפני הציבור, ומודיעה שאשלם את הקנס הנדרש".

בנוסף, נמסר מטעמה כי "טרם הסגר השרה ובעלה קיבלו החלטה משפחתית לשהות בטבריה בדירה עם משפחה הגרעינית, כפי שנוהגים במהלך השנה ובחגים, וביצעו זאת בהתאם להנחיות המאפשרות ״יציאה ממקום שהיה קבוע אחד למשנהו״. השרה התפללה בבית הכנסת ביום הכיפורים לפי המתווה שפירסמה הממשלה תוך הקפדה על עטיית מסיכה. בניגוד לנטען, השרה שיתפה פעולה באופן מלא בחקירה האפידמיולוגית של משרד הבריאות".

פנייתנו לליכוד ולדוברות רה"מ באשר לטיפול במקרה טרם נענתה הבוקר, ויתר חברי הכנסת והשרים במפלגתה שומרים על דממת אלחוט.

גמליאל לא לבד. אתמול נודע כי גם ח"כ מיקי לוי מיש עתיד הפר את הנחיות הסגר במהלך חג הסוכות כשנסע לבקר את משפחתו. מטעמו של לוי נמסר כי הוא אכן ביקר אצל בנו שמתגורר במרחק הליכה ממנו במבשרת ציון, כדי להביא לו ולמשפחתו אוכל לחג. לדברי לוי הוא שהה זמן לא ארוך בחצר הבית של בנו וחזר לביתו לאחר מכן.

"נבחרת ציבור שרומסת ברגל גסה את שלטון החוק - אין לה מקום ליד ההגה"

התנועה לאיכות השלטון קוראת לשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל להתפטר לאלתר מתפקידה. מהתנועה נמסר: "בזמן שמצופה מהציבור לציית להנחיות הנוקשות, לא ייתכן שנבחרת ציבור תצפצף עליהן. אנחנו בשיאו של משבר אמון בין הציבור לפוליטיקאים והפרה זו מחריפה את המצב החמור ממילא.

"חקירה אפידמיולוגית היא לא פריבילגיה. היא חובה של כל אזרח שנדבק בנגיף, ונועדה להגן בראש ובראשונה על הציבור. לשקר ביודעין בחקירה כזו, לכאורה, זו פגיעה חמורה ביותר בשלום הציבור. זו פגיעה בלתי נתפסת בבריאות הציבור.

"נבחרת ציבור שרומסת ברגל גסה את שלטון החוק, מפרה את ההנחיות ומעמידה את הציבור בסכנת נפשות - אין לה מקום ליד ההגה, לא בשגרה ובטח שלא בחירום".