להקים חנות בעיצומו של הגל הראשון

עם ערכות לשוהים בבידוד ומחזור שמסתמך על משלוחים, מצליחה חנות הפרחים Soon Flowers לנסוק בימים שבהם רובנו בבית: "הריחוק החברתי שנכפה עלינו עורר בנו צורך למחוות אנושיות קטנות" • יש לי עסק עם קורונה, פרויקט מיוחד 

מימין: הבעלים אליענה גולומב, אורי חזיזה, הילה מרסל קוק ודן סרוסי. "הבחנו שבזמן הסגר אנשים דואגים להניח פרחים בפריים של הזום" / צילום: איל יצהר
מימין: הבעלים אליענה גולומב, אורי חזיזה, הילה מרסל קוק ודן סרוסי. "הבחנו שבזמן הסגר אנשים דואגים להניח פרחים בפריים של הזום" / צילום: איל יצהר

"התקופה הזאת גרמה לאנשים להתחבר לפרחים", אומר אורי חזיזה, מבעלי חנות הפרחים Soon Flower, שנפתחה עם פרוץ הגל השני של הקורונה. "ראינו את המשבר של ענף החקלאות ורצינו להביא פרחים מהחקלאי לצרכן. "הגל הראשון הפציע בשיא עונת האביב, תקופה בה הטבע חוגג את תפארתו אך נבצר מאיתנו להצטרף אליו, ומכאן נולדה אצלנו תחושת השליחות שבאה לצנן את הפומו של העירוניים ולהנגיש את הטבע למרחב האורבני. אנשים רצו פרחים בפריים של הזום, אז הם יצאו לקטוף בעצמם או נסעו למגדלים. הרגשנו שזה מתעצם".

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

חזיזה (34) הוא גם אחד הבעלים של קפה אירופה ברחוב רוטשילד בתל אביב ושל סוכנות הקריאייטיב AVIRA, שבה שותפה גם אליענה גולומב, שהקימה איתו את Soon Flower. איתם בעסק גם הילה מרסל קוק ודן סרוסי.

על המקום, ברחוב הרצל בתל אביב, הם לא משלמים, לפחות כרגע. "הבניין הוא של מכר ועתיד לעבור שיפוץ ושימור, ועד אז הוא הסכים לארח אותנו ללא דמי שכירות וכל זה בהתחייבות שנייצר בסך הכול אווירה נעימה וחיים בחלל. זה עדיף על עוד חלל נטוש עם שלט השכרה דהוי".

מי שעוד סייעה להם למנף את העסק היא חברת השליחויות וולט, שותפה נוספת ב-Soon Flower, שמאז משבר הקורונה עסקיה בנסיקה. "הרעיון היה", אומר חזיזה, "לבסס את העסק על משלוחים ולא על טראפיק ברחוב". ואכן, העסק השתכלל: מלבד פרחים פיתחה Soon Flower ערכות לזוגות וערכות לשוהים בבידוד, שכוללות גם יין ושוקולד. "העסק מרוויח וגדל כל הזמן. מלבד הלקוחות הפרטיים אנחנו מוכרים פרחים גם לחנויות ומעדניות. זה נהיה חלק אינטגרלי מהפעילות". לאחרונה הם הוסיפו את סדרת Soon Objects, הכוללת ואזות, נרות ומוצרים נוספים שמיועדים ליצירת אווירה ומיוצרים באמצעות מדפסות תלת־ממד.

הם עומדים להשקיע רבע מיליון שקל בחוות מדפסות תלת מימד, והפעילות שלהם ממשיכה לגדול גם עכשיו, בסגר השני. "השילוב של מוצר ייחודי, מקומי ועדכני, שמודפס באופן מיידי בעזרת טכנולוגייה זמינה ומתקדמת, מחומרים אקולוגיים, במחיר סופר נגיש, ובקצב שהמילניאלס מעריך במיוחד מעניק לזה סיכוי לא רע להפוך ללהיט". 

Soon Flowers
בעלים: אורי חזיזה, אליענה גולומב, הילה מרסל קוק, דן סרוסי
תאריך פתיחה: סוף אפריל
השקעה: עשרות אלפים בלבד. מתכננים השקעה של רבע מיליון
מיקום: רחוב הרצל, תל אביב