בגרסת מיני ובלי מטען: מה צפוי בהשקה "הגדולה אי פעם" של אפל הערב

החברה צפויה להשיק באירוע וירטואלי לא פחות מארבעה אייפונים חדשים, אחד מהם קטן במיוחד עם מסך 5.4 אינץ' • כל ההדלפות לגבי האירוע שייערך הערב באופן וירטואלי וצפוי להיות אחת ההשקות המשמעותיות של השנים האחרונות

טים קוק, מנכ"ל אפל / צילום: Che liang, רויטרס
טים קוק, מנכ"ל אפל / צילום: Che liang, רויטרס

אפל צפויה להשיק הערב בשעה 20:00 (שעון ישראל) לא פחות מארבעה דגמים חדשים של מכשירי אייפון 12, כך על פי הדיווחים שפורסמו ברשת בשבועות האחרונים. מדובר בהשקה הגדולה ביותר של אייפונים על ידי אפל אי פעם, לאחר שעד היום החברה השיקה עד שלושה דגמים חדשים של סמארטפונים באירוע אחד. 

מאז 2012, השיקה אפל בקביעות דגמי אייפונים חדשים במסיבת עיתונאים בחודש ספטמבר. אלא שהשנה, סבלה החברה מעיכובים בייצור האייפונים עקב מגפת הקורונה, ובאירוע בחודש שעבר הסתפקה בהצגת שעונים חכמים וטאבלטים חדשים, ללא סמארטפונים.

בשבועות האחרונים אפל שכרה מטוסים ושלחה עשרות עובדים מארה"ב לסין כדי לפקח על תהליך ההרכבה של מכשירי האייפון, ועדיין ההערכה היא כי לפחות חלק מהדגמים שיושקו מחר יגיעו לשוק רק בעוד יותר מחודש.  

כמו בחודש שעבר, ובניגוד לזמנים נורמליים, גם הפעם אפל תערוך אירוע השקה וירטואלי ללא קהל בשל מגפת הקורונה. כמקובל, אפל אינה מוסרת דיווחים מקדימים על המוצרים שצפויים להיות מושקים באירוע, וכל הפרטים שפורסמו עד כה מתבססים על הדלפות לא רשמיות. 

לפי אותן הדלפות, הדגם המעניין ביותר הצפוי להיות מושק מחר על ידי אפל הוא גרסה ראשונה של אייפון 12 מיני, מכשיר קטן במיוחד עם מסך בגודל 5.4 אינץ‘. למכשיר יהיה אמנם מסך גדול יותר מאשר אייפון SE 2020, שהושק מוקדם יותר השנה עם מסך 4.7 אינץ‘, אך מכיוון שהאייפון 12 מיני לא יכלול כפתור פיזי ויגיע עם מסגרת דקה יותר, הוא צפוי להיות בסך הכל קטן יותר במימדיו מה-SE. אם ההדלפות נכונות, זאת תהיה הפעם הראשונה שהתואר מיני יוצמד לאייפון, אף שבעבר היו לאפל גרסאות של נגן אייפוד מיני, טאבלט אייפד מיני ומחשב מק מיני. 

לצד גרסת המיני, צפויה אפל להשיק עוד שלושה מכשירים חדשים נוספים: אייפון 12 עם מסך 6.1 אינץ‘ (אותו גודל כמו אייפון 11); אייפון 12 פרו גם הוא עם מסך 6.1 אינץ‘ (גדול יותר ממסך ה-5.8 אינץ‘ של אייפון 11 פרו) ומכשיר אייפון 12 פרו מקס עם מסך 6.7 אינץ‘ (לעומת 6.5 אינץ‘ של אייפון 11 מקס).

הדלפה נוספת מתייחסת לכך שהסמארטפונים החדשים יתאפיינו בשינוי עיצובי עם פינות פחות מעוגלות ויותר ישרות, עיצוב שחוזר אל הסגנון שאפיין את אפל באייפון 4 ואייפון 5. לפי הערכות, מחירי המכשירים צפויים לנוע בארה"ב בין 649 דולר לתצורה הזולה ביותר של אייפון מיני ועד ל-1,399 דולר לתצורה היקרה ביותר של אייפון פרו מקס. 

לפי כל ההערכות, האייפונים החדשים יתמכו ברשתות סלולריות 5G המאפשרות הורדת נתונים במהירות גבוהה פי כמה מרשתות 4G הקיימות. אלו יהיו הסמארטפונים הראשונים של אפל שתומכים ברשת החדשה, הנמצאת בשלבי פריסה כאלו ואחרים ברחבי העולם, כולל בישראל.

Hi, Speed

רמז נוסף לכך שנושא ה-5G יעמוד במוקד אירוע ההשקה אפשר היה לקבל מהכותרת שנתנה לו אפל: "Hi, Speed", רמז להתמקדות בנושא המהירות. רוב המתחרות הגדולות של אפל, כולל גוגל וסמסונג, כבר השיקו מכשירים התומכים ברשת 5G. הסמארטפונים החדשים צפויים לכלול מצב "דאטה חכם", שיעבור אוטומטית מרשת 5G ל-4G על פי רוחב הפס של האפליקציה כדי לחסוך בסוללה. 

מכשירי הסמארטפונים צפויים לבוא כולם עם מסך OLED סופר רטינה XDR, במקום מסך LED הזול יותר. באייפון 11 רק דגמי הפרימיום כללו מסך OLED. ההערכה היא כי האייפונים הזולים יותר (אייפון 12 ואייפון 12 מיני) ישמרו על מערך של שתי מצלמות אחוריות לעומת שלוש מצלמות אחוריות לדגמים היקרים יותר. אפל צפויה לשמור על קצב רענון מסך של 60 הרץ גם השנה ולא לעלות ל-120 הרץ כמו שיש לחלק מהמתחרים. 

האייפונים בדגמי הפרו עשויים גם לכלול חיישן Lidar, שמודד מרחקים באמצעות שליחת קרן לייזר ומשמש בעיקר לאפליקציות מציאות רבודה. כל המכשירים יסופקו עם מעבד A14 החדש ועם שיפורים במצלמות. 

תמונות של המארז הקטן של הסמארטפונים החדשים שדלפו לרשת הובילו להערכה כי לראשונה אפל לא מתכוונת לספק מטען ואוזניות יחד עם המכשירים. זאת תהיה הפעם הראשונה שאפל לא תספק אוזניות ומטען בערכה מאז השקת האייפון הראשון ב-2007.

אפל מסבירה את הצמצום באביזרים נלווים במדיניות הפחתת הפסולת האלקטרונית המיותרת שלה, אך המשמעות היא שלקוחות שאין להם אוזניות ומטען יצטרכו לרכוש אותם בנפרד. לפי הערכות, מטרת המהלך היא גם לסבסד את העלות הגבוהה יותר של שבבי ה-5G. המכשירים צפויים להגיע בכל זאת עם כבל טעינה.