קרן אקספו הגישה בקשה למינוי נאמן על נכסיו האישיים של אלדד פרי

הפנייה לבית המשפט נעשית על רקע דרישתה של הקרן שקרקעות שמשועבדות לה בגין פרויקטים שתוכננו להיבנות עליהם ושכחלק מהם היא הלוותה בעבר סכומי כסף גדולים לקבוצת פרי, ישוחררו לטובתה על ידי נאמני החברה שמונו בתיק הקפאת הנכסים של קבוצת אלדד פרי

אלדד פרי / צילום: איל יצהר, גלובס
אלדד פרי / צילום: איל יצהר, גלובס

התפתחות נוספת בפרשת אלדד פרי: קרן אקספו, מהנושים הגדולים ביותר של קבוצות הרכישה של קבוצת אלדד פרי, הגישה בקשה למנות נאמן לאיתור ושמירת נכסיו האישיים של אלדד פרי, ולמנוע ממנו לבצע דיספוזיציות על הנכסים. וזאת לדבריהם משום שחתם עימה על הסכמי הלוואות של כ-200 מיליון שקל, בצוותא עם החברות שלו, פרי נדל"ן ופרי אסטרטגיות.

מדובר בבקשה שהוגשה לבית המשפט השלום בראשון לציון, ולפיה פרי התחייב ביחד עם חברותיו להסכמי הלוואה של 127.5 מיליון שקל לפרויקט פרי פלייס ברחובות, ל-39.3 מיליון שקל לפרויקט פרי בסט בלוד ול-18 מיליון שקל בפרויקט פרי ארט בבת ים. לטענת אקספו, סך החוב של אלדד פרי והחברות שלו - כולל ריביות, מגיע ל-198.6 מיליון שקל.

"המבקשים דרשו את פירעון החוב מהחייב בהתאם לדרישת החוק לפני למעלה מ-45 ימים ובמסגרת שלושת החודשים שקדמו להגשת הבקשות דנן", נכתב בבקשה, עליה חתומים עוה"ד חגי אולמן, נועה סולומון ושחר גרשון ממשרד יהודה רוה ושות', קיימת אפוא חזקה מובהקת לחדלות פרעונו של החייב על פי הדין".

עוד ציינו, כי הבקשה עומדת בשני מבחנים: המבחן המזרימי של מצבו הפיננסי של פרי והמבחן המאזני. "החייב לא פרע את חובותיו במועדם, גם לאחר שקיבל התראות בקשר לכך מאת המבקשים בגין כלל החברות שבשליטת החייב, נפתחו הליכי חדלות פירעון וניתנו צווים בהתאם ומונו נאמנים לחברות אלו. גם מבחינת השכל הישר - מובן וברור כי החייב הינו חדל פרעון תזרימית, שכן אין ברשותו אמצעים נזילים בסכום אשר עולה על חובותיו כלפי המבקשים שהגיע מועד פרעונם - סכום עתק של קרוב ל-200 מיליון שקל".

יוזכר כי כחלק מתיק הקפאת הנכסים של הקבוצה כולה, מבקשת אקספו לשחרר לטובתה קרקעות אותן היא תוכל לממש. זאת לטענתה כיוון שהן משועבדות לה.

כפי שנראה - אין מדובר בבקשה היחידה לנקיטה באמצעים אישיים נגד פרי. עו"ד גיא סרוסי, המייצג כ-50 רוכשים בפרויקטים שונים של פרי, מסר, כי "כפי שצפינו, לאור מצבת החובות העצומה של החברות, ולאור העובדה כי אלדד פרי נטל על עצמו ערבויות אישיות להבטחת חובות החברה, הגישה נגדו קרן אקספו בקשה לחדלות פירעון, לצורך מימוש נכסיו האישים וזכויותיו בחברות לשם כיסוי החובות לנושים שמחזיקים בערבויות אישיות. אנו מתכוונים להצטרף להליך מאחר ומשרדינו מייצג נושים אישים של מר פרי בהיקף נשייה ak מעל ל-10 מיליון שקל ונפעל בכל הדרוש כדי למצות את זכויותיהם".

מקבוצת אלדד פרי נמסר כי "מדובר בהליך סרק נקמני שכל מטרתו הפעלת לחץ מיותר על חברי הקבוצות. כספה של קרן אקספו מובטח במסגרת הליך הקפאת ההליכים. אולם היא מסרבת להמתין ומעדיפה שהקרקעות ימכרו במחיר הפסד תוך רמיסת הזכויות של חברי הקבוצה ובלבד שהם יקבלו את כספם במלואו.

"הנאמנים קבעו בדו"ח שהגישו כי לקבוצה יש פוטנציאל לשיקום, אקספו מתעקשת לחבל בהליך מתוך אינטרסים פרטיים ומתוך מטרה לפגוע בחברי הקבוצות ובנושים האחרים. אנו מאמינים שבית המשפט לא יתן לכך יד".

יש לציין, כי קבוצת אלדד פרי אינה נמצאת עוד בשליטת פרי , אלא בשליטת הנאמנים, וכי במקור "גלובס" ביקש את תגובתו האישית, אולם הוא העדיף להופיע תחת שם הקבוצה.