רשת 13 | בלעדי

מסתמן: אנטנה גרופ היוונית לא תרכוש מניות ברשת 13

המו"מ בין הצדדים החל כשרשת 13 הייתה בעיצומו של משבר חמור, אך מאז התבצעו מספר צעדים כדי לשפר את מצב הערוץ, המומנטום השתנה וכך גם הטון במו"מ, ורשת 13 הקשיחו עמדות שתוקעות עתה את העסקה

עסקת מכירת המניות של רשת 13 לקבוצת המדיה היוונית אנטנה גרופ תקועה והסיכויים להשלמתה אפסו.

אנטנה גרופ היא חברת תקשורת יוונית המפעילה מספר ערוצי טלוויזיה שירותי רדיו, תוכן דיגיטל ועוד. בעבר, כבר בחנה החברה מספר פעמים את האפשרות להשקיע בעסקי מדיה בישראל וגם האפשרות לרכוש מניות ברשת כבר נבחנה בעבר. החיבור של החברה היוונית לישראל היא דרך בעל השליטה בערוץ, לן בלווטניק, המיודד עם בעל השליטה באנטנה גרופ, תיאודור קיראקו.

המו"מ בין הצדדים החל כשרשת 13 הייתה בעיצומו של משבר חמור, שעלול היה בסיטואציה מסויימת להביא לקריסתה. לכן במקביל למו"מ התבצעו מספר צעדים שנועדו לשפר את מצב הערוץ. הצעד הראשון היה תוכנית התייעלות אגרסיבית שכללה פיטורים בחברת חדשות 13 וברשת עצמה. הצעד השני היה פיצול כל פרק של הישרדות לשניים, מה שאיפשר גם חיסכון משמעותי בעלויות תוכן וגם הביא לראשונה את רשת להוביל את טבלאות הרייטינג, לערער על ההובלה הבלתי מעורערת של קשת בפריים טיים ולהגדיל את נתח הצפייה של רשת מכלל הצפייה בערוצים המסחריים.

כאמור, בין הצדדים התנהל מו"מ שכלל בדיקת נאותות בפירמת סומך חייקין והצגת תוכניות אסטרטגיות ע"י מנכ"ל הערוץ אבי בן טל. אך נראה שהזמן שחלף וההצלחה של רשת 13 בשינוי המומנטום הביאו לשינוי בטון במו"מ, ועל-פי מקורבים, העמדות מצד רשת הוקשחו. נזכיר כי בינתיים כבר השתנה המומנטום, התוכנית המרוץ למיליון, שהושקה ע"י רשת מוקדם מהמתוכנן ואמורה הייתה להמשיך את המומנטום, נאלצה להתמודד עם התוכנית החדשה של קשת, הזמר במסכה, שייצרה נתוני רייטינג יוצאי דופן, ורשת חזרה מבחינת חלקה בעוגת הרייטינג למקום שבו הייתה לפני הצלחת הישרדות. אך בכל הקשור למו"מ עם החברה היוונית כבר אי אפשר היה להשיב את הגלגל אחורה.

מבעלי רשת 13 נמסר בתגובה: "רשת 13 עברה בחודשים האחרונים תהליך הבראה משמעותי שאפשר את ייצוב החברה ומשקף את פוטנציאל הצמיחה שלה. מטבע הדברים ישנם מספר גורמים המביעים התעניינות בחברה, והחברה תגבש את המטוונ המיטבי עבורה. אף אפשרות טרם נפסלה על הסף".